U drevnoj kineskoj igri GO, Googleova AlphaGo umjetna inteligencija pobijedila svjetskog prvaka

Nakon pet odigranih partija, rezultat je bio 4 naprema 1 za AlphaGo

Lee Se-Dol (L), one of the greatest modern players of the ancient board game Go, speaks as Google Deepmind head Demis Hassabis (R) listens during a post-match press conference after the fifth and final game of the Google DeepMind Challenge Match against Google-developed supercomputer AlphaGo at a hotel in Seoul on March 15, 2016.
A Google-developed computer programme had the last word in its machine vs human challenge with South Korean Go grandmaster Lee Se-Dol, winning the final game for a sweeping 4-1 series victory. / AFP / JUNG Yeon-Je
FOTO: AFP

U Googleovom DeepMind Challengeu, softver Alpha Go umjetne inteligencije pobijedio je u finalnoj partiji Go igre protiv 18-terostrukog svjetskog prvaka Leeja Se-dola.

U ovoj zahtjevnoj drevnoj kineskoj igri, ovoga puta odigranoj između umjetne inteligencije i čovjeka, svjetski prvak je poražen od softvera u četiri od ukupno pet odigranih partija.

Kako piše TheVerge, u finalnoj petoj partiji koja je trajala oko pet sati, unatoč tome što je DeepMind Alpha Go na samom početku partije napravio grešku, uspio je stići do pobjede. Poznavatelji igre i analitičari tvrde ovakva obrat nakon pogreške u samom startu vrlo teško izvesti, čime pobjeda umjetne inteligencije dodatno dobiva na težini.

Suosnovač tvrtke koja je napravila softver, Demis Hassabis, izrazio je oduševljenje rezultatom. U tvitu je napisao sljedeće: “Igra je bila potpuno fenomenalna. Povratak nakon početne pogreške protiv Leeja Sedola je bio potpuno nevjerojatan.”

Igra Go je dugo smatrana prevelikim izazovom za računala na ovoj razini, iz razloga što igra zahtijeva određenu količinu intuicije. Naime, iako su pravila igre su jednostavna, no ima više mogućih položaja nego što ima atoma u svemiru.