Nekad je nužno odabrati stranu

U medijima se pojavila anketa kojom Facebook planira suzbiti fake news. Na prvu, djeluje pomalo neozbiljno

Radi se o dva pitanja koja će u anketi postavljati korisnicima

SAN JOSE, CA - APRIL 18: Facebook CEO Mark Zuckerberg delivers the keynote address at Facebook's F8 Developer Conference on April 18, 2017 at McEnery Convention Center in San Jose, California. The conference will explore Facebook's new technology initiatives and products.   Justin Sullivan/Getty Images/AFP
FOTO: AFP

U utorak su se u medijima pojavila pitanja korisničke ankete kojom Facebook planira suzibiti generiranje lažnih vijesti. Plan je, dakle, da korisnici ocjenjuju vjerodostojnost Facebook stranice. Alex Kantrowitz, novinar Buzzfeeda, objavio je kako će anketa ustvari imati samo dva kratka pitanja. Kantrowitzu je glasnogovornik Facebooka potvrdio vjerodostojnost tih pitanja, a ubrzo nakon objave, reagirao je i Adam Mosseri, šef News Feed odjela. I on je na Twitteru potvrdio da su pitanja vjerodostojna.

Nakon višemjesečnog kritiziranja Facebooka zbog toga što ne rade dovoljno na suzbijanju širenja lažnih informacija, kompanija je najavila velike promjene u načinu generiranja sadržaja unutar News Feeda. Prošli tjedan su najavili kako neće sami ocjenjivati vjerodostojnost stranica, već će to prepustiti korisnicima putem ankete. Mark Zuckerberg je u svom postu od petka objasnio kako će Facebook ocjenjivati vjerodostojnost stranice tako što će usporediti broj onih koji vjeruju određenom portalu i onih koji mu ne vjeruju.

Kratka pitanja će privući više odgovora

U prvom pitanju, Facebook korisnike pita prepoznaju li uopće tu stranicu, nudeći im jednostavne odgovore “da” i “ne”. U drugom pitanju, korisnici ocjenjuju vjerodostojnost stranice kroz pet mogućnosti, od “potpuno” do “nimalo”. Ova Facebookova metoda odmah je naišla na kritike budući da mnogi smatraju kako se vjerodostojnost čitavog portala ne može ocijeniti sa samo dva kratka pitanja.

Međutim, upravo bi ova kratkoća ankete mogla privući najviše odgovora, budući da bi mnogo dulju i detaljniju anketu veći broj Facebookovih korisnika naprosto preskočio. Facebook kaže kako će se stranice rangirati više ili niže samo u slučaju da se ljudi iz različitih demografskih skupina slažu o njenoj vjerodostojnosti. Fast Company piše kako će ocjenjivače Facebook sam birati, pa grupe korisnika neće moći samovoljno glasati u anketi kako bi joj spustile ili podigle rejting.

Šef News Feeda stao je u obranu ankete

Na svojem Twitteru, Mosseri je također branio njihovu anketu, s pojašnjenjem kako je implementacija podataka koje prikupe putem ankete jednako bitna kao i specifična pitanja koja postavljaju. Dodao je kako će Facebook pratiti što ljudi čitaju, što će davati težinu njihovim odgovorima. “Bitno je shvatiti kako se ovdje ne radi samo o jednostavnom glasovanju. Ne ocjenjujemo samo stranice kojima vjeruje veći broj ljudi, već stranice kojima vjeruju različiti tipovi ljudi”, pojasnio je Mosseri.

Temeljna ideja je u tome da ideološki pristrane grupe ljudi neće moći utjecati na vjerodostojnost stranice, budući da niti jedna grupa korisnika neće moći sama po sebi ugroziti rangiranje stranice. Facebook kaže kako će se rangiranje stranica mijenjati samo ako se više različitih grupa korisnika složi oko njihove vjerodostojnosti. Stoga, težina odgovora na kratka pitanja ovisit će o tome u kojoj se grupi nalazi korisnik.

https://twitter.com/mosseri/status/955958362071379968