U Norveškoj se zbog još nerazjašnjenih razloga zapalio još jedan, šesti po redu, Teslin Model S

Istragu u uzroku zapaljenja provode Teslini inženjeri i norveške vlasti

Elon Musk, šef tvrtke SpaceX
FOTO: AFP

Krajem prošlog tjedna u Norveškoj potpuno izgorio Teslin Model S, a uzrok zapaljenja automobila još uvijek nije objašnjen.

Prema izvještaju norveške medijske kuće NRK, vozač je zaustavio automobil na stanici za punjenje Supercharger Kristiansand u Norveškoj. Dok je čekao da se baterija napuni, vlasnik je na nekoliko minuta skoknuo u obližnju trgovinu. Kada je izašao, automobil se već pretvorio u buktinju.

Iz Tesle su za Jalopnik izjavili: “Nitko nije ozlijeđen. Poduzimamo opsežnu istragu i sve što otkrijemo podijelit ćemo s javnosti u najkraćem mogućem roku.”

Otežano gašenje požara

Vatrogasci su za gašenje električnog automobila morali koristiti specijalnu kemijsku pjenu, jer bi vodeni mlaz po zapaljenim litij-ionskim baterijama bio ne samo neučinkovit, nego bi potencijalno mogao uzrokovati širenje požara.

Ipak, uzrok i dalje ostaje misterija. Korisnici društvene mreže Reddit na threadu r/teslamotors nagađaju da je za požar kriva Superchargerova stanica za punjenje baterija, koja je tamo postavljena kao privremeno rješenje.

Ovo nije prvi slučaj zapaljenja Modela S. Podsjetimo se, 2013. godine u svega dva mjeseca zabilježena su tri slučaja požara na Modelu S, a posljednji se dogodio u studenom u američkoj saveznoj državi Tennessee kada se automobil zapalio vožnji, no požar je u tim slučajevima nastao zbog udarca u predmet koji je uzrokovao fizičko oštećenje na bateriji. Osim toga, zabilježena su dva slučaja kada se Model S zapalio u garaži.

Pojačanja od titana i nadogradnje softvera

Tesla je na novim modelima na podvozje počeo ugrađivati pojačanja od titana zbog bolje zaštite baterije, a osim toga, Jalopnik piše da je 2013. nadograđen softver, s ciljem sprečavanja pregrijavanja sustava punjenja, s obzirom da je prvi slučaj zapaljenja u garaži u Kaliforniji objašnjen upravo pregrijavanjem tijekom punjenja baterije.

Okolnosti drugog požara na Modelu S u garaži u Torontu početkom 2014. koji se dogodio u trenutku kada automobil nije bio spojen na punjač, nisu sasvim razjašnjene. No nakon provedene istrage iz Tesla Motorsa je priopćeno da u požaru nisu oštećene baterije, sustav za punjenje i adapter, pa stoga nisu mogli biti niti uzrok požara.