Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Alibaba planira uložiti milijardu dolara u kineski Ele.me; startup za dostavu hrane

U najnovijem potezu širenja svojih djelatnosti, Alibaba ulaže i u hranu

Alibaba uredi
ZADNJA IZMJENA: svi 26, 2017
Foto: Alibaba/Alibaba

Ele.me, kompanija za naručivanje i dostavu hrane, vrijedna 5.5 milijardi dolara, trebala bi od Alibabe dobiti investiciju od 1 milijarde dolara, kako piše Business Insider. Time bi se vrijednost kompanije pogurala do 6 milijardi, čime bi postala globalno najvrijednija kompanija toga tipa. Ele.me je jedna od najvećih kompanija koja radi na zakrčenom tržištu dostave hrane u Kini, koje je naravno ogromno.

Kada se investicija provede do kraja, to će biti druga najveća investicija na Kineskoj startup sceni. Prva je ona u Didi Chuxing, Kineska kompanija za dijeljenje prijevoza (ride sharing) koja je početkom godine dobila ogromnih 5.5 milijardi. Glavni konkurent Ele.me je Meituan Deanping, kojeg financija Tencent, jedan od konkurenata Alibabe. Sve se više Kineza okreće dostavi hrane i općenitog naručivanja preko mobitela, stoga je tržište online dostave hrane u porastu.

Alibaba širi svoje usluge

Glavni razlog investicije je proširenje Alibabinog ekosistema, tj. usluga koje oni nude. Kompanije bazirane na e-trgovini moraju konstantno proširivati svoje usluge, kako bi na što više načina mogli zagrabiti u džepove svojih korisnika, što će im na koncu omogućiti daljnji rast i povećati profitabilnost. Iako je dostava hrane industrija koja ima probleme diljem svijeta, Alibaba ovim ulaganjem želi komplementirati svoje ostale usluge, primjerice s Alipayem, vlastitom sustavu za digitalnu naplatu nalik Paypalu.

Dostava hrane u Kini ima više šanse za uspjeh nego u drugim dijelovima svijeta prvenstveno zbog broja stanovnika, uparenog s gustom naseljenosti unutar većih gradova koji nerijetko prelaze 10 milijuna stanovnika. Stoga se dostava hrane u dometu kakvih desetak kilometara unutar Kineskog grada odmah u startu čini mnogo profitabilnijom.

Ivan Luzar
Telegram autor
1151 članak Više o autoru
OGLASI
učitavanje...
Više s weba