Uber i Grab su se spojili u Singapuru pa sad moraju platiti 9,5 milijuna dolara jer krše zakon o tržišnom natjecanju

Singapurskoj komisiji sporno je što Grab sada drži 80 posto tržišta

(FILES) This file photo taken on March 10, 2017 shows Uber signage and an employee standing in the entrance of the ride-hailing giant's office in Hong Kong.
Hong Kong police on May 23, 2017 arrested 21 Uber drivers for carrying passengers without a proper permit following an undercover operation in the latest setback for the ride-hailing giant. / AFP PHOTO / Anthony WALLACE
FOTO: AFP

Uber i singapurski Grab kažnjeni su s ukupno 9,5 milijuna dolara, nakon što je ustanovljeno da je njihovim spajanjem prekršen singapurski zakon o tržišnom natjecanju. Grab je početkom ožujka kupio Uberovu podružnicu za jugoistočnu Aziju, no nakon višemjesečne istrage, singapurski ured za tržišno natjecanje odlučio je da je njihovo spajanje protivno načelima tržišnog natjecanja.

Sud je Uberu također naredio da moraju prodati svih 14.000 vozila iz svoje rent-a-car kompanije Lion City Rentals. Vozila će morati prodati nekom konkurentu s najboljom ponudom, međutim, zabranjeno im je da automobile prodaju Gradu.

Komisija za tržišnu konkurentnost u Singapuru (CCCS) kaznila je Uber s 4,8 milijuna, a Grab s 4,7 milijuna dolara, no odlučili su kako im neće poništiti spajanje, iako je i to bila opcija, piše Reuters. Kazne se odnose samo na poslovanje u Singapuru, koje je samo jedno od osam tržišta na kojima su Uber i Grab poslovali u jugoistočnoj Aziji. Grab je inače nedavno privukao oko 6 milijardi dolara investicija pa im podmirivanje ove kazne neće biti toliki problem.

Grabu tržište, Uberu mjesto u upravi

Prema dogovoru iz ožujka, Grab je preuzeo kompletno Uberovo poslovanje u južnoj Aziji, nakon čega ga je integrirao direktno u svoju aplikaciju. Službeno su i zatvorili Uberovu podružnicu, za što je Uber dobio 27,5 posto udjela u Grabu, a Uberov CEO Dara Khosrowshahi ušao u upravu Graba. Grab, koji je ovim preuzimanjem praktički postao monopolist s 80 posto tržišnog udjela, podigao je cijene za 10-15 posto. Preuzimanjem Ubera su, zapravo, preuzeli svog najvećeg konkurenta.

Grab, koji trenutno vrijedi oko 11 milijardi dolara, tehnički nije trebao obavijestiti CCCS o tome da su preuzeli Uberovo poslovanje. Međutim, komisija poziva kompanije da jave o preuzimanju neke druge kompanije, ukoliko bi time dobili više od 40 posto tržišnog udjela. No, Grab je ipak kontaktirao CCCSnakon što je preuzeo Uber. Zanimljivo je da su Filipini, druga država od osam u kojima Grab posluje, prošloga mjeseca pokrenuli sličnu istragu. Oni su pak ustanovili da na njihovom tržištu nije bilo nikakvih kršenja zakona o tržišnom natjecanju.