Uber ima nove poslovne planove, nudi tri milijarde dolara za Nokijin Here?

Autokompanije su mu zasad, čini se, najveći konkurenti

FOTO: Youtube

Uberove ambicije nastavljaju rasti. Najnoviji poslovni potez ove brzorastuće kompanije jest davanje ponude za Nokijin Here, glavnoga konkurenta Google Mapsa.

Nokia je prošli mjesec objavila kako razmatra opciju prodavanja Herea. Različiti izvori tvrde kako je Uber za Here ponudio oko 3 milijarde dolara. Međutim, nije jedini. U utrci su još i BMW, Audi i Mercedes-Benz, piše The New York Times. Autokompanije su se, navodno, udružile s kineskim pretraživačem Baiduom. Nokia bi do kraja ovoga mjeseca trebala objaviti za čiju se ponudu odlučila.

Raste interes za digitalnim kartama

Ovakav multimilijarderski interes za Here odraz je rastućeg utjecaja digitalnih karata, obzirom da sve više kompanija svoje proizvode nude na internetu. Ranije su čak i Facebook i Microsoft bili zainteresirani za akviziciju Nokijine usluge za digitalne karte.

Naime, različite su tehnološke i autokompanije svijeta svijetu predstavile razne proizvode, koji su ovisni o redovito ažuriranim podacima o navigaciji i rasporedu cesta. Amazon i FedEx, primjerice, koriste te karte za logistiku, a Uber i Airbnb digitalne mape uključuju u svoje osnovne djelatnosti.

Glavni konkurent Google Maps

Hereov je glavni konkurent već spomenuti Google Maps. I iako gotovo milijarda ljudi na svijetu koristi njegove usluge, što je otprilike deset puta više nego Here, Nokijina tvrtka dominira na automobilskom tržištu. Naime, Here drži više od 80 posto globalnoga tržišta u ugrađenim automobilskim navigacijskim sistemima.

Jednako tako, godišnje se ulažu milijuni dolara kako bi se svi sustavi pravodobno ažurirali. Sjedište Herea nalazi se u Berlinu,a zapošljava oko šest tisuća diljem svijeta. Vrše otprilike tri milijuna dnevnih prilagodbi na navigacijskim sustavima u automobilima diljem svijeta. Godišnji prihodi premašuju 1,1 milijardu dolara. To je, prema izvješću iz kompanije, manje od osam posto ukupnoga prihoda Nokije za 2014. godinu.

Podaci za mapiranje iznimno važni u mnogim industrijama

“Iznimno je teško dobiti tu vrstu podataka za mapiranje. Osim Googlea, Here je jedna od rijetkih tvrtki koje mogu ponuditi takve podatke”, kazao je Jamie Moss, analitičar istraživačke tvrtke Ovum iz Londona.

Analitičari špekuliraju da Uber želi kupiti Here baš zato da dobije pristup takvim podacima. Oni bi trebali pomoći razvoju različitih usluga, kako postojećih, tako i budućih. Prva na redu bila bi Uber Pool, usluga za dijeljenje prijevoza. Upravo bi ti podaci za mapiranje mogli usmjeravati vozila prema naručiteljima iz istog područja. Međutim, za kvalitetnu provedbu takve usluge, treba im pristup kvalitetnim podacima, koje bi im trebali biti dostupni ukoliko akviziraju Nokijin Here.

Već su u ožujku kupili deCartu, softversku tvrtku koja bi im trebala pomoći oko navedenih problema. Međutim, kako rastu apetiti za širenjem tržišta, tako se i zahtjevi za kvalitetom povećavaju jednakom brzinom.

Uber i automobilske kompanije glavni konkurenti

Iz kompanije, navodno, strahuju da bi im planove mogle pokvariti automobilske kompanije, koje odavno planiraju akvizirati Here. “Maperski podaci važna su dogoročna imovina za autoindustriju, pa ima smisla da ga žele zaštititi”, kazao je Jeremy Carlson, analitičar iz Los Angelesa.

Bez obzira na sve tuđe ambicije, zadnju će riječ ipak imati Nokia, na kojoj je da odluči u kojem smjeru želi vidjeti razvoj svoje tvrtke kćeri.