Uber je ponovno ostao bez dozvole za rad u Londonu i to je golemi udarac za kompaniju

Neautorizirani vozači odrađivali su vožnje u neautoriziranim automobilima

(FILES) In this file photo taken on September 22, 2017 A woman poses holding a smartphone showing the App for ride-sharing cab service Uber in London. - London's transport authority on November 25, 2019 refused to renew an operating licence for the ride-hailing giant Uber because of safety and security concerns. (Photo by Daniel LEAL-OLIVAS / AFP)
FOTO: AFP

Uber je ponovno ostao bez dozvole za rad u Londonu, što je ogroman udarac za kompaniju budući da je glavni grad Ujedinjenog Kraljevstva jedno od njegovih najvećih tržišta, s oko 3,5 milijuna korisnika. Londonsko prometno upravno tijelo (Transport for London) objavilo je da su ustanovili niz propusta koji ugrožavaju sigurnost Uberovih putnika.

TfL je ustanovio da su neautorizirani vozači vozili pod imenom i profilom autoriziranih vozača, te po ljude dolazili u automobilima koji nisu registrirani niti odobreni od strane Ubera. TfL kaže da su ti prevaranti napravili preko 14.000 vožnji. Sve te vožnje nisu bile osigurane, a neki od vozača nisu imali niti licencu za rad od TfL-a.

Problematične sigurnosne mjere

Iz TfL-a su također ustanovili da su vozači koji su suspendirani mogli otvoriti novi profil, te gotovo nesmetano ponovno početi voziti. Postoje i slučajevi u kojima vozači nisu imali nikakvo osiguranje. Tvrde da je Uber pokušao suzbiti te probleme, ali Uberovi sustavi protiv manipulacije su se mogli veoma lako izmanipulirati.

“Premda prepoznajemo da je Uber napravio neke napretke, neprihvatljivo je da je Uber dozvoljavao putnicima ulazak u vozilo koje nije osigurano, a koje upravlja osoba bez licence. Zabrinjavajuće je što su se ti problemi pojavili, ali je također zabrinjavajuće što ne možemo tvrditi da se isti problemi neće dogoditi i u budućnosti”, izjavila je ravnateljica TfL-a Helen Chapman.

Nakon žalbe 2017. godine su dobili privremenu dozvolu za rad

Uber neće odmah prestati s radom, budući da imaju rok žalbe od 21 dan. Iz Ubera su izjavili da je odluka o ukidanju dozvole “neobična i kriva”, te da će priložiti žalbu. Nadodali su da su imali rigorozne provjere za svoje vozače, te da će u budućnosti uvesti sustav za prepoznavanje lica vozača. Sadiq Khan, londonski gradonačelnik, kratko je komentirao da podržava odluku TfL-a.

Ovo nije prvi puta da je Uber imao problema u Londonu. Krajem rujna 2017. godine, ostali su bez dozvole, no naknadno su dobili privremenu dozvolu za rad nakon što su predali žalbu. Zanimljiv je i trenutak u kojem TfL sankcionira Uber, budući da će na londonsko tržište uskoro stići snažna konkurencija, Kapten i Bolt.