Uberov konkurent Lyft ima potencijalno super ideju. Testiraju mjesečnu pretplatu na vožnje

Česti putnici mogu uzet pretplatu od 199 ili 299 dolara koja im daje 30 vožnji

FOTO: Press/Lyft

Lyft, jedan od Uberovih glavnih konkurenata, počeo je testiranje mjesečne pretplate za svoju prijevozničku uslugu, no samo korisnicima koji se često voze s njima. Time se Lyft približava modelu naplate sličnom streaming servisima poput Netflixa i Spotifyja, no zapravo, na neki način i mjesečnim pretplatama za javni gradski prijevoz.

Kompanija nudi više modela naplate, no čini se kako cilja na korisnike koji mjesečno troše više od 450 dolara na prijevoz. Jedna mjesečna svepristupna pretplata korisnicima za 199 dolara nudi 30 standardnih vožnji. Sudeći prema tvitovima, čini se kako je pretplata dostupna u New Yorku, Los Angelesu, te unutar San Francisca, gdje Lyft ima svoje sjedište.

Pomalo nelogično, nekim drugim korisnicima isti model iznosi 300 dolara mjesečno. Trenutno najjači model stoji 399 dolara, te uključuje 60 individualnih vožnji. Individualnom vožnjom se smatra svaka vožnja koja košta do 15 dolara, no trenutno nije jasno kako će se naplaćivati skuplje vožnje.

https://twitter.com/GregBensinger/status/974392814082564097

Pretplata dan nakon investicije kanadske Magne

Uvođenje pretplatnog modela naplate stiže samo dan nakon što je Lyft sklopio ugovor o suradnji na razvoju samovozećih taksija s kanadskom kompanijom za proizvodnju automobilskih dijelova Magna. Magna je u Lyft uložila 200 milijuna dolara, a u sklopu višegodišnjeg partnerstva, kompanije kane razviti samovozeće sustave za automobile koji bi mogli proizvoditi u većim brojevima. Magna je inače, član konzorcija s BMW-om i Mobileyeom, u kojem također razvijaju samovozeće sustave.

Lyftov CEO Logan Green je u četvrtak tijekom najave partnerstva već najavio uvođenje pretplatnog modela naplate, piše Reuters. “Pomaknuti ćemo industriju korak naprijed sa modela vlasništva, na model pretplate”, rekao je Green tada. Zanimljivo je kako je i Uber testirao pretplatni model u nekim gradovima tijekom 2016. godine, no rezultati testiranja nisu javni, pisao je tada Forbes.

Ogroman rast prihoda

Testiranjem pretplatnog modela, Lyft želi nadmašiti konkurenciju i povećati svoj tržišni udio spram većeg rivala Ubera. Lyftovi prihodi su u četvrtom kvartalu prošle godine porasli za 168 posto, što je gotovo tri puta više od Uberovih 61 posto. Lyft se inače smatra jednom od inovativnijih transportacijskih kompanija.

Lyft trenutno nije objavio kada će završiti testiranje, odnosno kada će omogućiti pretplatni model svim korisnicima. Glasnogovornik Lyfta je za The Verge izjavio kako oni testiraju pretplatni model naplate već nekoliko mjeseci. “Uvijek testiramo nove načine nuđenja našim putnicima najpristupačniju i najfleksibilniju opciju transporta”, pojasnio je glasnogovornik.