Nekad je nužno odabrati stranu

Uberu je sve krenulo nizbrdo; imali su najveći kvartalni gubitak u svojoj povijesti

Između ožujka i lipnja ove godine, Uber je zabilježio gubitak od 5,2 milijarde dolara

(FILES) This file photo taken on March 10, 2017 shows Uber signage and an employee standing in the entrance of the ride-hailing giant's office in Hong Kong.
Hong Kong police on May 23, 2017 arrested 21 Uber drivers for carrying passengers without a proper permit following an undercover operation in the latest setback for the ride-hailing giant. / AFP PHOTO / Anthony WALLACE
FOTO: AFP

Uber je izvijestio da je drugo tromjesečje zaključio s gubitkom od 5,2 milijarde dolara zbog velikih troškova i oštre konkurencije. U istom razdoblju prošle godine poslovali su s gubitkom od 878 milijuna dolara. Rekordan gubitak u ovogodišnjem drugom tromjesečju povezan je s kompenzacijskim troškovima proizišlim iz uvrštenja dionica u kotaciju njujorške burze početkom godine koji su iznosili 3,9 milijardi dolara.

Bruto rezervacije, pokazatelj ukupne vrijednosti vožnji prije troškova vozača i ostalih troškova, porasle su za 31 posto, na 15,76 milijardi dolara. Broj aktivnih korisnika Uberovih usluga tijekom jednog mjeseca porastao je na 99 milijuna na globalnoj razini, s 93 milijuna na kraju prvog tromjesečja i 76 milijuna u drugom prošlogodišnjem tromjesečju. Ukupni prihodi poskočili su za 14,4 posto, na 3,2 milijarde dolara. Troškovi su pak više nego udvostručeni, na 8,7 milijardi dolara, između ostalog zbog naglog povećanja troškova istraživanja i razvoja.

Šef kaže da je konkurencija slabija nego prije

Rast prihoda bio je ipak nešto sporiji nego u prethodnim tromjesečjima zbog žestoke konkurencije, što je i dovelo do toga da je Uber zabilježio najveći kvartalni gubitak do sada, piše BBC. Uber i njegovi konkurenti puno troše na širenje, no šef Dara Khosrowshahi tvrdi da pritisak konkurencije ipak slabi. Konkurencija je počela više voditi računa o troškovima i situacija se u tom pogledu poboljšava od prvog tromjesečja, tvrdi Khosrowshahi.

Tvrtka i dalje agresivno ulaže ali očekuje se da će trošiti manje na promociju i na poticaje usmjerene na povećanje tržišnog udjela. Uber i njegov konkurent Lyft tradicionalno isplaćuju razne novčane naknade kako bi privukli vozače, ali puno troše i na širenje na područja poput tehnologija visoko automatizirane vožnje i dostave hrane.

Prije uvrštenja u burzovnu kotaciju u Uberu su priznali da možda nikada neće poslovati s dobiti. Pokušavaju ipak uvjeriti investitore da će rast generirati ne samo uslugama vožnje, već i ostalim logističkim uslugama, uključujući dostavu hrane.