Ugledni WSJ Rimca uspoređuje s Muskom. Nije im posve jasno kako je uspio u zemlji koja uopće nema auto industriju

Nazvali su ga wunderkindom svijeta električnih auta

Ugledni američki list The Wall Street Journal prije nekoliko dana objavio je razgovor s hrvatskim poduzetnikom Matom Rimcem, kojeg u tekstu predstavljaju kao „wunderkinda u svijetu vozila na električni pogon” i „sljedećeg Elona Muska”. „Mate Rimac prodaje munju u boci”, počinje njujorški dnevnik svoj tekst u kojem nabraja Rimčeve poslovne uspjehe. Njegova tehnologija ugrađena je u aute slavnih proizvođača poput Aston Martina, Renaulta i Koenigsegga, njegova tvrtka privukla je ulaganja iz Hyundaija i Porschea, a VW je prošlog mjeseca kupio 5,5 posto udjela u Rimčevoj kompaniji, navodi se u tekstu.

„Mislim da je on genij”, kazao je o Rimcu Heiko Mayer, koji radi na projektu Porscheovog električnog modela, Taycana. „Mislim da će postati legenda”. Prošlog mjeseca je Koenigseggova Regera, superauto pokretan baterijskim sustavom Mate Rimca, srušio jedan od najekstremnijih brzinskih rekorda, kada je od 0 do 400 km/h i natrag stigao za samo 31,49 sekundi, piše WSJ. „Zašto sve te velike kompanije dolaze u čudni, zabačeni Zagreb, kada same imaju daleko veće resurse? Što Rimac radi drugačije?”, zapitao se novinar njujorškog lista koji je razgovarao s hrvatskim poduzetnikom.

Počeo od nule, nema prečica

„Nema ‘srebrnog metka’ koji će riješiti sve probleme”, kazao je Rimac koji je novinara, među ostalim, impresionirao svojim izgovorom engleskog jezika. „Riječ je mnogo optimiziranja, iskušavanja novih stvari, eksperimentiranja; važno je biti brz, iznova i iznova testirati ideje, koncepte, simulacije i detaljne prototipe”. Jednako tako se radi u Porscheu, primjećuje novinar, na što Rimac objašnjava da veliki proizvođači moraju biti „tehnološki konzervativni”. Sam Rimac sigurno nije konzervativan, što je vidljivo iz činjenica da tehnologija njegove kompanije nije patentirana. „Ako je netko tako dobar da nas može kopirati, samo naprijed, kopiraj nas, zaslužuješ to. Mi smo tako brzi da odemo naprijed dvije generacije prije nego što tehnologiju stignemo zaštititi”, kazao je Rimac.

Mate Rimac svoju je tvrtku izgradio od nule, navodi se u tekstu. Hrvatska je jedna od svega nekoliko članica Europske unije u kojoj nema proizvodnje automobila ili auto dijelova osim Rimčeve tvrtke, napominje se. Rimac kaže kako mu je u početnoj fazi pokretanja posla velik problem bio nedostatak investicija izvana, kao i činjenica da nije bilo nikoga od koga bi mogao učiti o poslu. „Nije bilo nikakvog tržišta, nije bilo tvrtki iz kojih bi mogao povući radnike s bilo kakvim iskustvom. Nitko nije znao napraviti šasiju ili ovjes, razviti crash test, razviti glavna svjetla…”, priča Rimac za WSJ.

Kompleks iz Zvjezdanih staza

Prvi Rimčev proizvod, Concept One, ispao je prava električna zvijer. Svjetsku slavu taj auto stekao je 2017. godine, kada se u njemu razbio Richard Hammond, voditelj britanske emisije Top Gear. Tvrtka je do danas nabujala do 600 zaposlenih, i prerasla postrojenja u kojima se trenutno nalazi. Prošle godine Rimac je predstavio nasljednika Jedinice, nazvan C_Two. Nasljednik Concepta One broji 1914 konjski snaga, koje mu daju maksimalnu brzinu od 412 kilometara na sat, s ubrzanjem do stotke za 1,97 sekundi, piše WSJ.

Osim novog auta, Rimac Automobili uskoro planiraju i novi kompleks, koji WSJ podsjeća na nešto iz Zvjezdanih staza. Rimčev novi kampus trebao bi biti sagrađen na zemljištu površine 22 hektara, nadomak dvorca iz 15 stoljeća. Između ostalog, imat će zeleni krov, i u njemu će boraviti životinje čija će prisutnost, nada se Rimac, koji je inače vegetarijanac, obeshrabriti one željne konzumacije mesa. Osim toga, u kompleksu će biti i veliki prostor za sastanke na otvorenom, brijačnice, restorani, vrtić i hotel u šumi.

Uz istraživanje i razvoj, te proizvodnju dijelova za velike automobilske kompanije, tamo će se proizvoditi i manji broj Rimčevih superauta, ne više od tri ili četiri mjesečno. „Po cijeni od dva milijuna dolara po autu, to nije mali posao”, kazao je Rimac, kojeg WSJ na kraju teksta opisuje kao čovjeka opsjednutog autima, brzinom, tehnologijom, i u posljednje vrijeme, pokretanjem hrvatske automobilske industrije. „Je li sve to dobro za mene? Svakako nije”, kaže Rimac kroz smijeh. „Baviti se nečim ovakvim znači žrtvovati sve drugo. To sam prihvatio. Nemam vremena, za sebe ni za svoje prijatelje”. Na pitanje kako se slaže s Elonom Muskom, Rimac odgovara da s njim nikada nije razgovarao. „Ali volio bih pročavrljati o nekim stvarima”, kaže.