Ukupni broj letova u Europi vjerojatno će biti manji za 55 % u odnosu na 2019. To je veći pad od očekivanog

Ukupni gubici za zrakoplovne tvrtke i zračne luke mogli bi dosegnuti 140 milijardi eura ove godine

Passengers board on Easyjet airplane at the Amsterdam-Schiphol Airport, The Netherlands, on  July 1, 2020. - EasyJet airlines resume flights to and from Amsterdam-Schiphol Airport after a period of no flying due to the coronavirus. (Photo by Remko DE WAAL / ANP / AFP) / Netherlands OUT
FOTO: AFP

Zračni promet u Europi ove godine zbog pandemije covida-19 bit će pogođen teže nego što se prvotno očekivalo, objavio je u ponedjeljak Eurocontrol.

“Očekuje se da će ukupni broj letova u Europi biti manji za 55 posto u odnosu na 2019. godinu, što je šest milijuna manje letova, za milijun letova više nego što se po prvotnom scenariju predviđalo”, objavio je Eurocontrol, europska međuvladina organizacija zadužena za koordinaciju upravljanja zračnim prometom u Europi.

Gubici i do 140 milijardi eura

Ukupni gubici za zrakoplovne tvrtke i zračne luke mogli bi dosegnuti 140 milijardi eura ove godine, 30 milijardi više od procjene iz travnja. U travnju je Eurocontrol očekivao postupni oporavak zračnog prometa do kraja godine, ali taj scenarij više nije izgledan nakon što se u kolovozu zaustavio oporavak.

Sljedećih mjeseci zračni promet trebao bi biti oko 40 do 50 posto od normalnog, što znači da bi na razini cijele godine promet mogao biti manji za 55 posto, odnosno šest milijuna letova manje, navodi Eurocontrol. Glavni ravnatelj Eurocontrola Eamonn Brennan žali se na izostanak “koordinacije među zemljama članicama EU-a”.

Potrebno više koordinacije između zemalja

“Puno je zbrke i jako malo povjerenja putnika, dok raste broj zaraženih koronavirusom. Sadašnji scenarij mogao bi se poboljšati kad bi bilo više koordinacije između zemalja članica o tome kako najbolje upravljati zračnim prometom kroz usklađeni pristup prema testiranju i kroz zajedničke procjene epidemioloških kriterija”, kazao je Brennan te istaknuo kako bi time situacija za putnike i prijevoznike bila predvidljivija.

“Istodobno, situacija može postati i gora ako države nastave nametati opća ograničenja i karantenske mjere – ovaj pristup ubija turističku industriju”, dodao je Brennan.