Uljanik traži kupce za 88 posto dionica riječkog 3. maja

Nakon 30. lipnja svi zainteresirani ulagači moći će napraviti dubinsko snimanje poslovanja 3. maja

Skupština vjerovnika Uljanika u stečaju odlučila je krenuti u prvo ispitivanje interesa potencijalnih kupaca za 3. maj, a stečajna upraviteljica Marija Ružić dobila je zadatak da odmah nakon 30. lipnja, do kada je zakonski rok za objavu revidiranih financijskih izvješća, objavi javni poziv i pozove ulagače da obave “due diligence” u riječkom brodogradilištu, piše Novi list.

Time će se svim zainteresiranima omogućiti da obave uvid u dokumentaciju i poslovne knjige riječkog škvera kako bi dobili sve potrebne informacije prije daljnjeg eventualnog nuđenja otkupa trećemajskih dionica. Drugi korak u cijelom procesu trebao bi potom biti objava poziva za dostavu ponuda za kupnju 88,27 posto dionica 3. maja, koje su sada dio stečajne mase Uljanika.

Gubitak od 502 milijuna i njegovo rješenje

Prema posljednjem objavljenom financijskom izvješću, gubitak iznad temeljnog kapitala 3. maja probio je granicu od pola milijarde kuna i iznosi 502 milijuna. To je pitanje koje bi trebalo riješiti prije prodaje. Inače, 3. maj od ljeta 2019. godine posluje pod posebnom skrbi države u okviru koje se njegovi krediti u stopostotnom iznosu pokrivaju državnim jamstvima. Pomoću tih kredita 3. maj trebao bi završiti gradnju još dva od ukupno tri započeta broda.

Kada je prvi brod isporučen kanadskom kupcu Algomi vraćen je kredit, državna jamstva, a ostalo je nešto i da se zatvori jedan mali dio prvog kredita od ukupno 150 milijuna kuna, koliko je 3. maj dobio za pokretanje proizvodnje i deblokiranje računa. Trenutno se radi na završetku drugog broda, tankera Santiago, koji je isto ugovoren s tvrtkom Marflet, a nedavno je, koncem travnja, potpisan ugovor i za završetak broda Nov. 514, za prijevoz automobila koji bi u tom paketu trebao biti financijski najizdašniji posao.

Projekt koji je zapeo

Dugovi bi se mogli podmiriti i pomoću dogovora vezanog uz luksuzne kruzere. Dogovorom s tvrtkom Scenica Glen Moroney 3. maj, piše Novi list, gradi brodove, dok tvrtka sama obavlja opremanje broda. Pripreme za gradnju jednog od tih brodova počele su prije 15 dana.

No, s gubitkom iznad temeljnog kapitala riječki škver ne može ugovoriti gradnju novog broda jer samostalno ne može osigurati niti doći do bilo kakvog kredita, osim uz stopostotno pokrivanje države što je, pak, strogo limitirano samo za program završetka već spomenuta tri broda.

Scenicova hrvatska tvrtka MKM Yachts dobila je manji dio prostora riječkog škvera u potkoncesiju i ona je formalni brodograditelj polarnih kruzera u 3. maju, kao i korisnik kredita od 100 milijuna eura za izgradnju prvog iz te najavljene serije. Vlada je pak, u skladu s pravilima koja vrijede na razini EU, izdala jamstva za 80 posto iznosa tog kredita, a 3. maj je dobio posao na izgradnji djelomično opremljenog trupa buduće megajahte za polarna krstarenja.