Unatoč dvoznamenkastom rastu na globalnom tržištu igračaka, Lego i dalje nije jači od Mattela

Profit je u 2015. godini narastao za 31 posto na 1,34 milijarde dolara

Nakon izvrsnih polugodišnjih rezultata, danski proizvođač igračaka Lego prošlu je godinu, prema riječima izvršnog direktora Jørgena Viga Knudstorpa, završio s najboljim rezultatima u povijesti kompanije.

Lego je u 2015. ostvario profit na 1,34 milijarde, što predstavlja rast od 31 posto u odnosu na prethodnu godinu i rezultat je povećanja tržišnog udjela, odlične prihvaćenosti novih setova kockica Star Wars, Ninjago i Elves te dobrih performansi na digitalnim platformama. Iz najveće europske tvornice igračaka su poručili da je dvoznamenkasti rast zabilježen na svim tržištima, uključujući i Sjedinjene Američke Države.

Mattel i dalje jači

Unatoč dvoznamenkastom rastu, Lego ipak nije uspio preteći američki Mattel, globalni broj jedan industrije igračaka. U 2015. prodajni rezultati Lega su iznosili 5,2 milijarde dolara, a Mattel je je na razini cijele godine prijavio 5,7 milijardi dolara. Wall Street Journal piše da je Mattelu, koji navodno pregovara o spajanju drugom industrijskom gigantu, kompanijom Hasbro, pod utjecajem jakog dolara, izostanka novih proizvda i daljnjeg pada prodaja Barbie lutaka prodaja pala za oko 5 posto u odnosu na 2014.

Američki Hasbro ima diversificirani portfelj od niza globalno popularnih proizvoda poput Monopolyja, Play-doha, My Little Ponyja i Transformersa, Furbyja te Star Warsa, prošle je godine ostvario rast prodaje za oko 4 posto na 4,45 milijardi dolara.

Ulazak na digitalne platforme

Nakon krize koja ih je prije desetak godina gotovo financijski uništila, Lego se vratio u igru nizom novih linija, hit filma The Lego Movie te snažnom digitalizacijom zbog privlačenja generacija djece koja se najradije igraju kompjuterima.

Lego je ušao na digitalne platforme s nizom videoigri, poput LEGO Batmana, LEGO Jurassic Worlda i Lego Star Wars koje su ostvarile dobre prodajne rezultate, te Lego Dimensions videoigre za konzole, lansirane u suradnji s kompanijom Warner Bros krajem prošle godine, koje spajaju tradicionalne kocke s video igrama.

“Postigli smo značajne stope rasta prodaje u svakoj godini u posljednjem desetljeću, a veliko zadovoljstvo nam predstavlja što smo i u ovoj godini uspjeli ostvariti dvoznamenkasti rast prodaje”, istaknuo je u izvješću direktor financija John Goodwin.

Prošle je godine predstavljen i prvi set lego kocki s figuricom mladića u invalidskim kolicima, a set je dio kampanje koju je Lego pokrenuo s udrugom Toy Like Me koja se bori za bolju zastupljenost i predstavljanje osoba s invaliditetom među igračkama.