Nekad je nužno odabrati stranu

Fibit posluje vrlo dobro i cijelo tržište fitness trackera raste, ali investitore brine Apple Watch

Nakon objave projekcija za sljedeći kvartal, cijena dionice je pala za 15 posto

Cijene dionice Fitbita, najpopularnijeg fitness trackera na svijetu, pale su za 15 posto nakon što su objavili relativno mlake projekcije prihoda za naredne kvartale.

Fitbit je u prvom kvartalu posloovao vrlo dobro: prodali su 4,8 milijuna fitness narukvica, ostvarili prihode od 505,4 milijuna dolara, što je znatno više od očekivanih 443,3 milijuna dolara. Zarada po dionici iznosi 0,10 dolara, više od 0,02 dolara koliko su prognozirali analitičari.

Smanjene prognoze za naredne kvartale

No, dobri rezultati u prvom kvartalu nisu uspjeli amortizirati razočaranje investitora zbog smanjenih prognoza za nadolazeće kvartale.

Cijena dionice Fitbita nakon objave rezultata pala je na 14,40 dolara, što je oko 30 posto manje od 20 dolara koju je imala na inicijalnoj ponudi dionica na burzi prije nešto manje od godine dana. Cijeni dionice od onda se konstantno vrti znatno ispod 20 dolara, a nije pomogla ni reklama na ovogodišnjem SuperBowlu. U istom razdoblju na marketing su potrošili 107 milijuna dolara, što je donekle smanjilo profitne marže.

Cijelo tržište brutalno raste

Tržište nosivih gadgeta je u posljednja tri mjeseca prošle godine značajno naraslo, uglavnom predvođeno upravo fitness trackerima i Apple Watchem. Prema podacima IDC-a, tijekom sezona blagdanskog shoppinga isporučeno je ukupno 27,4 milijuna nosivih gadgeta, a na razini cijele godine ta se brojka penje 78,1 milijun. U usporedbi s 2014. godinom, trište nosivih gadgeta naraslo je za 171,6 posto.

Više od 50 posto prihoda ostvareno je od prodaje pametnog sata Blaze i trackera Alta, lansiranih u posljednjem kvartalu. Izvršni direktor James Park je napomenuo da su, unatoč skepticizmu, prodali oko milijun komada pametnih satova Blaze po cijeni od 1899 dolara. Još važnije, oko 40 posto ljudi koje je kupilo nove proizvode već je ranije imalo Fitbitove gadgete, što znači da je kompanija stvorila bazu lojalnih kupaca.

Strah od uspjeha Apple Watcha

Fitbit je pionir biznisa trackera, prvi kojima je pošlo za rukom izaći iz uske domene fitnessa i nametnuti se kao logičan izbog svima koji žele pratiti opće zdravstvene pokazatelje svojeg organizma, poput potrošnje kalorija, otkucaja srca, spavanja i slično. Prema istraživanjima analitičke kuće Kantar Worldpanel ComTech, FitBitov tržišni udio u SAD-u iznosi 61 posto.

Na performanse dionice najveći utjecaj ima bojazan investitora da će se situacija dramatično promijeniti te da će FitBit s tržišta istisnuti sve brojnija konkurencija predvođena Apple Watchem.