Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Uprava planira nacionalizirati Uljanik i 3. maj, a i ministru Horvatu taj se plan čini super

Prema planu, strateški partner Uljanika bi nakon pet godina u proračun vratio pola od uloženih 800 milijuna eura

ZADNJA IZMJENA: pro. 13, 2018
Foto: Uljanik

Najnovijim prijedlogom restrukturiranja iza kojeg stoje uprava i strateški partneri Uljanika, za koje se još ne zna koji su, predlaže se privremena i potpuna nacionalizacija brodogradilišta Uljanik i 3. maj, doznaje Lider. Prema tom planu, kako pišu, strateški partner bi nakon pet godina u proračun vratio polovinu od uloženih 800 milijuna eura. Time bi se zadovoljio osnovni uvjet Europske komisije koja zabranjuje da država sama spašava brodogradilišta.

Ministarstvo gospodarstva prijedlog smatraju provedivim, ali čeka se reakcija Glavne uprave za tržišno natjecanje, piše Lider, koji je o detaljima prijedloga razgovarao s ministrom Darkom Horvatom.

S planom se mora složiti Europska komisija

Prema ministrovim riječima, država je svojim angažmanom došla do krajnjih granica onoga što dopuštaju pravila Europske unije pa sama ne može restrukturirati brodogradilišta, nego za to nužno treba privatnog partnera. Prošlog tjedna održan je sastanak Uprave Uljanika i strateškog partnera koji su se složili oko plana teškog više od 800 milijuna eura. Prema tom planu, strateški partner će se obvezati da će kroz kompenzacijske mjere u petoj, odnosno sedmoj godini, polovicu spomenutog iznosa vratiti u državni proračun.

Ako se Europska komisija s tim složi, troškovi restrukturiranja bit će pokriveni iz državnog proračuna. „Vlada je kroz jamstva do sada platila oko 2,8 milijardi kuna za brodove koji se sigurno neće graditi, osim možda putem novih ugovora. Taj iznos može narasti na 4,3 milijarde ukoliko dođe do otkazivanja svih brodova, s time da su četiri broda u visokoj fazi izgrađenosti”, kaže ministar Horvat.

Traže se ozbiljni strateški partneri

Morat će se, dakle, pronaći način financiranja tih brodova, kao i oko 400 milijuna eura kapitala kojim će se zatvoriti postojeći dugovi. Nakon toga će se početi primjenjivati novi koncept koji neće dopuštati da se avans ili kredit predviđen za izgradnju određenog broda troši na druge brodove.

Ministar je najavio i da postoji mogućnost da se u proces restrukturiranja uključe još dva strateška partnera, talijanski Fincantieri i ukrajinski Smart Holding, ali napominje kako je tako ozbiljnim partnerima treba dati dovoljno vremena da obave dubinsku analizu stanja u brodogradilištima. Njihova ponuda mogla bi doći kroz mjesec dana. “Vlada se nada da će se na taj način stvoriti uvjeti za dugoročno održivu brodgradnju u Uljaniku i 3. maju”, kaže ministar Horvat.

Vedran Vrabec
Telegram autor
452 članka Više o autoru