Uskoro izlazi nova auto navigacija, bitno ozbiljnija od svega što postoji na tržištu

Lansirat će servis za obavijesti o uvjetima na cestama u koji želi uključiti sve proizvođače

Navigacija za aute, koju najavljuje njemački proizvođač HERE, zvuči bitno ozbiljnije od svih postojećih sustava na tržištu. Njihov live video servis stanja na cestama prikupljat će podatke različitih, odnosno konkurentskih proizvođača automobila, što HERE-u daje ogromnu prednost u odnosu na sve ostale slične sustave.

HERE koji je, naime, u vlasništvu tri njemačka proizvođača automobila, BMW-a, Daimlera i Volkswagena, radi na razvoju sustava koji će iz senzora i kamera ugrađenih na stotine tisuća njihovih automobila povlačiti podatke o prometnim gužvama i nesrećama, lošim vremenskim uvjetima na cestama, obavijesti o privremenim ograničenjima brzine zbog radova, slobodnim parking mjestima i slično.

Milijuni vozila do 2018.

Riječ je o prvoj ovakvoj suradnji otkako su tri automobilska giganta kupili HERE za 2,8 milijardi eura od Nokije. Naprednu navigaciju prvo će ugrađivati u svoje aute, a u kasnijoj fazi, u projekt bi se trebali uključiti i ostali proizvođači. Njihov live servis kreće s radom u prvoj polovici 2017. godine.

Sustav će prikupljati podatke o kočenju, brisačima, svjetlima, kamera i senzora i upozoravati vozače o onome što ih čeka na cesti. Primjerice, ako mnogo više vozača ima upaljene brisače kojima se češće uključuje ABS, servis će unaprijed ostale vozače upozoriti na skliske ceste uslijed kiše ili snijega i usporeno odvijanje prometa. Informacije o uvjetima na cestama u prvoj će fazi prikupljati stotine tisuća njihovih vozila, a kako se HERE koristi za navigacijske sustave u četiri od pet automobila u Europi i Sjevernoj Americi, kompanija računa da će do kraja 2018. godine dobivati podatke od nekoliko milijuna automobila.

Ogromna prednost pred konkurencijom

“Imate konkurentske brendove koji će međusobno početi dijeliti podatke i stvoriti jedinstvenu uslugu kakva prije nije bila moguća”, istaknuo je Bruno Bourguet, šef prodaje u HERE. Nokijin sustav navigacije i zemljopisnih mapa se godinama smatra jednim od najboljih, a kada ga je Nokija odlučila prodati, za kupnju su bili zainteresirani Uber i kineski Baidu.

Ovakva suradnja BMW-a, Daimlera i Volkswagena bi mogla za HERE donijeti golemu prednost u odnosu na konkurenciju, konkretno, u odnosu na tehnološke kompanije poput Googlea, Applea, Tesle Motorsa i TomToma jer svi oni imaju pristup podacima iz znatno manjeg broja vozila. Google je primjerice kupio sustav Waze za milijardu dolara u 2013. godini, Ford je kupio Civil Maps, startup koji radi 3D karte za samovozeće automobile, no HERE će s novom suradnjom raspolagati s mnogo više real time podataka, ključnih za razvoj samovozećih automobila.

Kako će se u prikupljanje podataka uključiti milijuni vozila, riječ je o nevjerojatnim količinama podataka o situacijama na cestama diljem svijeta, koji će na početku služiti kao pomoć vozačima, a s vremenom, za računalne sustave autonomnih automobila, za koje su pouzdani i opsežni real time podaci preduvjet za izlazak na prometnice bez ljudskih vozača.