Važno poboljšanje Teslinog autopilota, Musk tvrdi da s ovom verzijom sustava do one nesreće ne bi došlo

Dodana je i nova funkcija koja će prisliti vozače da ruke drže na upravljaču

An electrically powered Tesla model S 85D charges on a charging pillar in Wilkau-Hasslau, Germany, 27 June 2016. A big display in the centre console shows the charging progress and the reach. Photo: Jan Woitas/dpa
FOTO: dpa Picture-Alliance/AFP/AFP

Tvrtka Tesla Motors je u nedjelju najavila da s novom verzijom njihovog softvera uz desetke manjih poboljšanja stiže i jedna velika promjena koja se tiče rada Autopilota, odnosno načina korištenja tehnologije radarskih senzora.

Ranije, kamera i sustav za obradu fotografija su funkcionirali kao primarni senzori, podržani podacima prikupljenim sustavom radara koji je verificirao ono što je zabilježila kamera. Ubuduće, kamera i radari će zajedno raditi na detektiranju prepreka. Nova verzija softvera, kažu u Tesla Motorsu, trebala bi registrirati prepreke na prometnicama i adekvatno reagirati, čak i kada sustav ne može prepoznati što se točno nalazi ispred vozila.

GPS-ova lista

Poboljšanja na Autopilotu dolaze u obliku nadogradnje s osmom verzijom Teslinog softvera, koji bi trebao biti lansiran za nekoliko tjedana. Nadogradnja uključuje i tzv. GPS-ovu bijelu listu, odnosno katalog objekata, poput primjerice prometnih znakova i mostova, koji bi trebao spriječiti lažne uzbune i izbjeći bezrazložno automatsko kočenje te omogućiti sustavu predviđanje potencijalnih udara koje bi ranije ignorirao. Upravo to se dogodilo u fatalnoj prometnoj nesreći u svibnju, kada sustav nije reagirao na kamion koji se nalazio ispred Tesle i skretao ulijevo.

Tesla Motors se našla pod ogromnim pritiskom javnosti nakon što je u svibnju ove godine bivši Navy Seal specijalac Joshua Brown, pouzdajući se u autopilot, poginuo za upravljačem Teslinog Modela S.

“Autopilot u ovoj verziji prepoznao kamion”

Izvršni direktor Tesle Elon Musk je u razgovoru s novinarima izjavio kako vjeruje da bi Autopilot u ovoj verziji prepoznao kamion i aktivirao kočnice. Istaknuo je i to da je korištenje radara kao primarnog senzora predstavlja ozbiljnu problematiku, i ustvrdio da ne bi uspio riješiti ni jedan drugi proizvođač automobila, osim na način da poveže automobile u cloudu i koristi “flotno učenje” prilikom kojeg vozila dojavljuju podatke o svojem okruženju tako da ostali automobili mogu koristiti prikupljene podatke i smanjiti mogućnost pogrešne procjene.

U priopćenju Tesle ističe se da će novi softver vozačima koji se ne odazovu na zvučna upozorenja da ruke drže na upravljaču onemogućiti korištenje Autopilota u vožnji. U tom slučaju, automobil će upaliti svjetla i polagano početi usporavati sve dok se ne zaustavi.

Vrijednost dionice Tesla Motorsa ove je godine pala za 19 posto na 194,47 dolara. Nakon situacije s Autopilotom nervozu kod jednog dijela investitora dodatno je pogoršala akvizicija kompanije SolarCity koja proizvodi solarne panele i posljednjih dvije godine ostvaruje gubitak.