Vijest da Bugatti seli u Hrvatsku prije par godina zvučala bi kao loša šala

Ova vijest nije bitna samo za Rimac Grupu, već i za druge hrvatske tehnološke kompanije

FOTO: PXL/Bugatti

Hrvatska je ovime dobila novu šansu da se pozicionira na globalnoj mapi autoindustrije. Prije dvadesetak godina kada su po Srednjoj i Istočnoj Europi nicali pogoni velikih proizvođača automobila, te investicije zaobišle su Hrvatsku. Završile su u Češkoj, Slovačkoj i Mađarskoj

Vijest da legendarni proizvođač automobila Bugatti postaje dio jedne hrvatske firme iz okolice Zagreba prije samo nekoliko godina zvučala bi kao prvotravanjska šala. No, ekipa iz Svete nedjelje nije zvučala kao da se šali, danas kada su objavili da u partnerstvu s Porscheom preuzimaju Bugatti, te da će sjedište novoosnovane kompanije Bugatti Rimac biti u Hrvatskoj, u novom Rimčevom kampusu koji bi trebao biti dovršen 2023. godine.

Prema danas objavljenim informacijama, postojeća kompanija Rimac Automobili, postaje Rimac Grupa u sklopu koje će poslovati Bugatti Rimac i Rimac Technology. Rimac Grupa će u kompaniji Bugatti Rimac imati udio od 55 posto, dok ostatak otpada na Porsche. Što se tiče Rimac Grupe, tamo vlasnička struktura ostaje ista, što znači da Mate Rimac ima 37 posto, Porsche 24 posto, Hyundai 12 posto, a ostali dioničari 27 posto.

Rimac ima modernu tehnologiju, Bugatti ima ime i prodaju mrežu

Rimac i Bugatti zanimljiva su kombinacija, s obzirom na to da se s jedne strane radi o vrlo mladoj kompaniji koja je u vrhu razvoja tehnologije za električne automobile, dok s druge strane imamo legendarni brend sa stogodišnjom tradicijom, ali i razvijenom prodajnom mrežom.

Bugatti će se i dalje sklapati u Molsheimu, u Francuskoj, jer se radi o njihovog povijesnoj lokaciji, ali “mozak” kompanije, istraživanja i razvoj tehnologije bit će smješten u kampusu u Hrvatskoj.

Kampus će se nalaziti na parceli od 200 tisuća četvornih metara, te je planiran za oko 2500 zaposlenika. U sklopu njega će biti sve funkcije kompanije, od upravne zgrade, istraživanja i razvoja, proizvodnog dijela, pa sve do testne staze.

Koristi će imati i druge tehnološke kompanije

Ova vijest nije bitna samo za Rimac Grupu, već i za druge hrvatske tehnološke kompanije, s obzirom na to da smo do sada bili poznatiji po plažama, suncu i moru, nego po tehnologiji. Mnogim tehnološkim kompanijama takva je predodžba o Hrvatskoj bila velika prepreka za dobivanje poslova na inozemnim tržištima.

Također, Hrvatska je ovime dobila novu šansu da se pozicionira na globalnoj mapi autoindustrije. Prije dvadesetak godina kada su po Srednjoj i Istočnoj Europi nicali pogoni velikih proizvođača automobila, te investicije zaobišle su Hrvatsku. Završile su u Češkoj, Slovačkoj i Mađarskoj.

S Rimčevim uspjehom, sada Hrvatska ima priliku postati, na neki način, tehnološko središte razvoja nove autoindustrije bazirane na električnom pogonu.

Može li Rimac zaista prvi pustiti na cestu auto bez vozača?

Ključni ljudi Rimac Automobila imaju još jedna vrlo ambiciozna projekt, koji je izazvao kontroverze u javnosti. Radi se, naravno o projektu robotskih taksija koji bi se u roku od tri, četiri godine trebali pojaviti na zagrebačkom cestama. Kontroverze je izazvalo to što mnogi smatraju nemogućim u roku od par godina razviti automobil koji je potpuno autonoman. Čak se smatra da to nikada neće biti u potpunosti moguće, dok Rimac i ekipa uvjeravaju da će ostvariti zadani cilj. Osim toga, mnoge je zasmetalo što se projekt dijelom financira novcem poreznih obveznika, odnosno iz EU fonda za oporavak i otpornost.

Rimac, pak, uvjerava javnost da će sve što je najavljeno biti i realizirano, uključujući i serijsku proizvodnju robotskih taksija, koja će, prema najavama biti smještena u Hrvatskoj. Da su planovi vrlo ambiciozni pokazuju namjere da se robotski taksiji ponude i drugim gradovima Europe i svijeta.