Vijestica iz autoindustrije: Nissan do 2022. planira izbaciti 20 novih električnih modela

Žele postati jedan od tri najjača automobilska brenda na kineskom tržištu

FOTO: Screenshot/Youtube

Nissan grupa planira investirati 60 milijardi kineskih juana (9,5 milijardi dolara) u Kinu u sljedećih pet godina preko partnerstva s kineskom Dongfeng Groupom. Do 2022. godine, ukupno žele predstaviti 40 novih modela automobila, od kojih će 20 biti električna vozila ili plug-in hibridi. Napominju kako time žele postati jedan od tri najjača automobilska brenda na najvećem svjetskom tržištu automobila; u Kini. Do 2019. godine planiraju predstaviti barem šest novih modela.

Japanski Nissan i kineski Dongfeng tako žele prijeći iz druge lige kineskog automobilskog tržišta planiranim porastom prodaje na 2,6 milijuna vozila u 2022. godini, sa prošlogodišnjih 1,5 milijuna. Nissan svoj cilj planira postići strategijom naziva Tripple One, s fokusom na električna vozila, te jeftinijim lokalnim brendom Venucia. Također, planiraju povećati udio na tržištu laganih gospodarskih vozila i kamiona.

Jako zaostaju za General Motorsom i VW-om

U posljednjih dvadeset godina, kineskim automobilskim tržištem uglavnom dominiraju General Motors i Volkswagen, s oko 4 milijuna prodanih vozila godišnje. Nissan, uz Toyotu, Ford i Hondu mnogo zaostaje, s oko milijun prodanih vozila godišnje. “Moramo biti užasno agresivni. Ako ne budemo, previše ćemo zaostati i nećemo uspjeti uhvatiti dio tržišta koji bi inače mogli”, izjavio je Jun Seki, šef Nissanove kineske podružnice za Reuters.

Dio te strategije je nastavak rasta brenda Nissan, kao i rast prodaje njihove premium marke Infiniti. Nissan će u suradnji s Dongfengom povisiti prodaju brenda Nissan s 500.000 vozila na 1,6 milijuna vozila godišnje do 2022. godine. Planiraju također povisiti prodaju Infinitija, sa sadašnjih 100.000 na 150.000 vozila godišnje.

Koristit će lokalne električne motore

Možda najbitnija vijest od svega je što je Seki izjavio kako će udružene kompanije lansirati oko dvadeset električnih modela, podijeljenih na sve njihove brendove. Time žele prodati oko 700.000 električnih automobila do 2022. godine, što ne uključuje električna komercijalna vozila lagane kategorije. Međutim, brojku misle postići kombinacijom posve električnih automobila, te takozvanih “e-Power” hibridnih vozila.

Proizvođači automobila se grčevito trude lansirati niz električnih i plug-in hibridnih vozila na kinesko tržište u sljedećih par godina, budući da kineska vlada proizvođačima nameće kvote za proizvodnju elektromobila. Nissan i Donfeng su prošle godine prodali samo 22.000 električnih vozila na kineskom tržištu, no oni su uglavnom bili u obliku laganijih električnih komercijalnih vozila. Kako bi postigao veći broj prodanih električnih automobila, Nissan će ponuditi jeftinije modele s lokalno proizvedenim električnim motorima, odnosno motorima kineskih dobavljača.