Više od pola podataka na serverima tvrtki u EU su trivijalnosti poput videa s mačkama ili pornografije

Stotine miljiardi dolara troši se na podatke bez ikakve vrijednosti za biznis

Employees work at the Facebook main campus in Menlo Park, California, May 15, 2012. Facebook, the world's most popular internet social network, expects to raise USD 12.1 billion in what will be Silicon Valley's largest-ever initial public offering (IPO) later this week.   AFP PHOTO / ROBYN BECK        (Photo credit should read ROBYN BECK/AFP/Getty Images)
FOTO: AFP/Getty Images

Istraživanje Databerg Report 2015. koje je za kompaniju Veritas proveli specijalisti za istraživanje tržišta Vanson Bourne, pokazalo je da tvrtke troše milijarde na čuvanje posve nevažnih podataka.

Istraživanje provedeno od srpnja do rujna 2015. obuvatilo je 1475 tvrtki u 14 zemalja u kojima je Vanson Bourne anketirao djelatnike IT odjela.

Trošak raste na 891 milijardu dolara

Takozvani ROT podaci (Redundant, Obsolete, Trivial Data- suvišni, nepotrebni, nevažni) čine 32 posto svih pohranjenih podataka u europskim kompanijama. Ako one ne počnu rješavati taj problem, do 2020. će ih njihovo skladištenje stajati 891 milijardu dolara.

Dva su najveća problema u korporativnom upravljanju podacim. Prvi je osjećaj zaposlenika da su serveri i IT sustavi kompanija njihovi. Stoga uglavnom ne razmišljaju o tome što pohranjuju i velik dio kapaciteta koriste za privatne podatke.

Više od pola svih pohranjenih podataka, točnije 54 posto, su nevidljivi (dark data) i riječ je većinom o trivijalnim privatnim sadržajima poput videa s mačkama ili pornografije koji osim što nemaju poslovne vrijednosti krše propise o poslovanju kompanija. Dio nevidljivih podataka mogao bi biti važan za poslovanje,ali nije identificiran kao takav.

Uprave kompanija ne razumiju cloud

Drugi problem je preveliko oslanjanje uprava tvrtki na cloud. Prema Databerg izvještaju, upotreba servisa za pohranu podataka u cloudu u Europi, Bliskom Istoku i Africi idućih će nekoliko godina narasti s 33 posto na 45 posto udjela.

Masovna migracija u oblak koji mnoge tvrtke doživljavaju kao neograničen besplatni prostor, nosi i rizik nedovoljne pripreme, napominje se u izvještaju, pa se očekuje da će se mnoge tvrtke susresti s neočekivanim naknadnim troškovima poput promjene servisa ili uklanjanja podataka. Strategija pohrane podataka u kompanijama uglavnom se temelje na njihovoj količini, a ne njihovoj poslovnoj vrijednosti.

Što napraviti dok ne stigne nova regulativa

Temeljni način rješavanja tih problema bile bi promjene zakona i propisa koji su već najavljeni i, osim uvođenja reda u skladištenje, trebali bi zaštitili kompanije od rizika gubitka podataka i hakiranja.

Dok zakoni ne stupe na snagu, kompanijama se preporučuje da indentificiraju nevidljive podatke, rizike i izdvoje vrijedne informacije, zatim da drastično smanje količinu ROT podataka jer će tako brzo smanjiti i neposredne troškove skladištenja. Nakno toga, trebale bi razviti strategiju upravljanja podacima u kompaniji, posebno nestrukturiranim podacima i odrediti pravila ponašanja za zaposlenike, a trebalo bi promijeniti i način korištenja clouda, koji umjesto kao skladište trebajup početi shvaćati kao alat za povećanje fleksibilnosti i efikasnostni poslovanja.