Vrijednost luksuznih brendova u stalnom je padu, prema najnovijim podacima pala je za 7,1 milijardi dolara

Samo su dva luksuzna brenda uspjela ostvariti rast

FOTO: Pixabay

Istraživačka kompanija Millward Brown objavila je studiju najvrednijih kompanija na svijetu. Nakon što je Apple pretekao Google i zasjeo na tron najvrednije kompanije na svijetu, tvrtka je objavila i stanje među najluksuznijim brendovima.

Stanje nije bajno. Na lošu je situaciju najviše utjecala slaba potrošnja u Kini, ali i situacija u Rusiji, pad rublja i ukrajinska kriza.

Samo dva brenda povećala vrijednost

Samo su dvije luksuzne marke uspjele povećati svoju vrijednost u odnosu na prošlu godinu. Louis Vuitton i Chanel te su dvije marke. Vrijednost Louisa Vuittona porasla je za šest posto i sad iznosi 27,4 milijarde dolara. Time je brend desetu godinu zaredom zadržao vodeće mjesto među deset najvrednijih luksuznih marki na svijetu. Chanelu se vrijednost povećana za 15 posto i sad iznosi devet milijardi dolara. To mu je, međutim, bilo dovoljno za četvrto mjesto. Drugi je Hermes, a treći Gucci.

Vrijednost drugoplasiranoga Hermesa pala je 13 posto i iznosi 18,9 milijardi dolara. Gucciju je vrijednost pala 14 posto i sad iznosi 13,8 posto.

Luksuzne marke pale za 7,1 milijardu dolara

Međutim, ukupna je vrijednost luksuznih marki pala za šest posto, odnosno 7,1 milijardu dolara, pa sad ukupna procijenjena vrijednost iznosi 105 milijardi dolara. Situacija je postala povoljna i za neke jeftinije luksuzne marke, koje su pronašle svoju nišu na tržištu, a takva im je poslovna strategija omogućila ulaz među top deset najvrednijih luksuznih kompanija na svijetu. U njih se ubrajaju Michael Kors i Tiffany, koji su se na toj listi pronašli prvi put uopće.

Ono što je izdvojilo Vuitton i Chanel od ostatka njihov je jedinstven i studiozan pristup tržištu. Chanel je, primjerice, prilagodio svoje cijene njihovim tržištima, te povećao prodaju na samim prodajnim mjestima. Vuittonu je osvježavanje i promjena imidža donijela samo dobro u poslovnom smislu.

Neopravdano visoke cijene utjecale na plasman

Neočekivano, jedan od najlošijih brendova procijenjen je Cartier, čija je vrijednost pala petnaest posto i sad iznosi 7,6 posto, što ga dovodi na šesto mjesto ljestvice. Vrijednost Prade pala je 35 posto i sad iznosi 6,5 milijardi dolara. Analitičari smatraju kako je glavni razlog ovakvoga pada vrijednosti Prade loša strategija, nedostatak novih proizvoda, ali i precijenjenost postojećih, koje karakteriziraju iznimno visoke cijene, koje nisu našle svoju publiku na tržištu.

Iako neprikosnoveni vođa među luksuznim brendovima, ukupnom je poretku Luis Vuitton ipak pao. Prošle je godine bio na tridesetom mjestu, dok je ove godine na 34.