VW planira partnerstvo s kineskom tvrtkom u proizvodnji baterija. Električni auti bi im trebali činiti polovicu prodaje

Za partnera su odabrali kineski Gotion High-Tech za pogon u njemačkom Salzgitteru

Sljedeće godine u prodaju konačno stiže i VW-ov ID, automobil koji je u prvom planu zamišljen kao električno vozilo. VW je i ranije imao električne aute, poput e-up! i e-Golfa, no to su bile električne prerade standardnih automobila. Prednarudžbe za ID su već otvorene, a cijene kreću od 30.000 eura, dok prvi proizvedeni i slavljenički modeli imaju veću cijenu od 40.000 eura. Domet bi mu trebao biti između 350 i 500 kilometara.
FOTO: Volkswagen

Njemački automobilski div Volkswagen planira do kraja desetljeća znatno povećati prodaju električnih automobila i ući u partnerstvo s kineskom kompanijom kako bi zajedno proizvodili baterije u Europi, pokazala je nova strategija. Predstavljajući strategiju za razdoblje do 2030. godine, najveći europski proizvođač automobila naveo je u utorak da bi električni automobili do kraja desetljeća trebali činiti polovinu njegove prodaje. U 2020. njihov je udio u prodaji iznosio samo tri posto.

“Postavili smo si strateški cilj da postanemo svjetski lider na tržištu električnih vozila i na dobrom smo putu da ga i ostvarimo. Sada postavljamo i parametre”, rekao je izvršni direktor VW-a Herbert Diess. Do 2030. kompanija namjerava u Europi izgraditi šest velikih tvornica baterija, odabravši za partnera kineski Gotion High-Tech za pogon u njemačkom Salzgitteru. Na popisu je mogućih lokacija i Španjolska.

Žele prestići Teslu

Novi ciljevi objavljeni su netom uoči predstavljanja nove klimatske politike Europske unije, koja će biti predstavljena tokom dana, a prema nekim najavama uključuje de facto zabranu benzinaca od 2035. godine. U VW-u očekuju da će im snažni rezultati pomoći da prikupe 150 milijardi eura za ulaganja u razdoblju do 2025. godine u područja poput proizvodnje baterija i razvoja softvera.

Kompanija je u lipnju objavila da će od 2035. godine više neće prodavati benzince u Europi, a naknadno namjerava obustaviti njihovu prodaju i u Kini i SAD-u, u sklopu strategije okretanja električnim vozilima. Njemački div želi do 2025. godine prestići američkog Teslu i zasjesti na čelo svjetske ljestvice proizvođača električnih automobila.