Nekad je nužno odabrati stranu

Wall Street je dosta podijeljen oko Netflixa, no analitičari upozoravaju da im promiče jedna važna stvar

Zbog loših polugodšnjih rezultata, cijena dionice pala je za 15 posto

Netflix Co-founder and Chief Executive Officer Reed Hastings poses on September 15, 2014 in Paris. US online streaming giant Netflix will launch the second phase of its European expansion plan as it sets about seducing French viewers with a "House of Cards"-style drama set in Marseille. AFP PHOTO / STEPHANE DE SAKUTIN / AFP PHOTO / STEPHANE DE SAKUTIN
FOTO: AFP/AFP

Nakon velikog buma koji su napravili širenjem na gotovo sve zemlje na svijetu, najpopularniji servis za streaming filmova i TV sadržaja Netflix se na Wall Streetu našao u popriličnim problemima, javlja Business Insider.

Investitori nisu zadovoljni tempom rasta novih pretplatnika u Sjedinjenim Državama i drugdje u svijetu, koji su u objavljenim rezultatima za drugi kvartal bili niži od očekivanja analitičara. Wall Street je računao da će broj Netflixovih pretplatnika u drugom tromjesečju rasti 509 tisuća, a stvarna broja je bila znatno ispod – tek 160 tisuća. Za loše brojke rasta, Netflix je okrivio neočekivano veći broj otkazanih pretplata.

Problemi na internacionalnim tržištima

Netflix u svojem službenom priopćenju povodom objave rezultata napominje i da je rast konkurentskih streaming servisa, primjerice Hulu i Amazona, također doprinio razočaravajućim kvartalnim rezultatima.

Prihodi su u drugom kvartalu iznosili 2,1 milijardu dolara, odnosno rast 31 posto u odnosu na godinu dana ranije, što je bilo u skladu s očekivanjima, no slabiji rast u prethodnom te loša predviđanja u narednom razdoblju srušila su cijenu dionice za 15 posto. (Netflixova prognoza za američko tržište u sljedećem kvartalu iznosi 300 tisuća, a Wall Street je očekivao 695 tisuća., dok na inozemnim tržištima Netflix očekuje dva milijuna pretplatnika, što je manje od 2,54 milijuna koliko očekuje Wall Street).

Profitabilnost kao i u SAD 2012. i 2013. godine

Kako su ulagači izrazili zabrinutost jer Netflix nema dobru prolaznost na internacionalnim tržištima, naročito u zemljama u kojima veliki dio populacije ne govori engleski, najavili su kako će uskoro za Poljsku i Tursku na platformu ugraditi izbornike i titlove na lokalnim jezicima, a to će se s vremenom, kako mogućnosti budu dozvoljavale, širiti i na ostala tržišta.

Netflix je objavio kako očekuju da će udio u dobiti s internacionalnih tržišta na kojima su bili prisutni prije 2014. godine iznositi 500 milijuna dolara u 2016. godini. Analitičari RBC Capital Marketsa prema tome procjenjuju da granična dobit (odnosno prihod od prodaje nakon odbitka varijabilnih troškova) iznosi 20 posto na 25,5 milijuna pretplatnika.

“Procjena je u skladu s profitabilnošću Netflixa u Sjedinjenim Američkim Državama u 2012. i 2013. godini”, stoji u analizi. “Mislimo da mnogo Netflixovih ulagača to ne shvaća i zato mislimo da tržište podcjenjuje potencijal profitabilnosti na internacionalnim tržištima”, kažu analitičari.