Nekad je nužno odabrati stranu

WhatsApp bi ubrzo mogao postati prilično naporan, najavili su da počinju sa slanjem komercijalnih poruka

Riječ je o najvećim promjenama otkako ih je preuzeo Facebook

FOTO: Sam Azgor/Flickr

Megapopularni servis za dopisivanje WhatsApp, kojeg je još 2014. godine kupio Facebook za vrtoglavih 22 milijarde dolara, počet će s Facebookom razmjenjivati podatke o svojim korisnicima, koji uključuju i njihove brojeve telefona. To rade, kažu u kompaniji, zbog toga što će tako društvenoj mreži omogućiti relevantnije prikazivanje oglasa i prijedloge prijatelja.

WhatsApp je najavio još jednu stvar koja neće pretjerano oduševiti mnoge korisnike. Namjeravaju početi sa slanjem komercijalnih poruka, odnosno traže način da kompanije s korisnicima počnu komunicirati putem WhatsAppa. Kako kažu, zrakoplovne kompanije bi primjerice mogle javljati putnicima odgode letova putem platforme, a financijske institucije slat će korisnicima važne obavijesti.

Tvrdili su da je privatnost korisnika na prvom mjestu

WhatsApp je u veljači ove godine javio da je broj mjesečno aktivnih korisnika na platformi prešao milijardu ljudi, čime je WhatsApp postao najpopularniji komunikacijski servis preko kojega se svakoga dana razmijeni 42 milijarde poruka (rekord im je bio 64 milijarde) u danu, 1,6 milijardi fotografija i 250 milijuna videa. Kada ih je Facebook kupio, imali su tek 450 milijuna mjesečno aktivnih korisnika.

Ovo je prva velika promjena WhatsAppovih uvjeta korištenja i privatnosti otkako ih je preuzeo Facebook. Korisnici su ubrzo nakon akvizicije upozoravali da će njihova stroga politika privatnosti u aranžmanu s Facebookom postati neodrživa, no oni su i tada tvrdili da im je privatnost na prvom mjestu.

Kako podsjeća Verge, sousnovač WhatsAppa Jan Koum ove je strepnje pokušavao ublažiti objavom posta na blogu. “Poštovanje vaše privatnosti u našem je DNK i gradimo WhatsApp s ciljem da o vama znamo što je manje moguće”, istaknuo je Koum. Danas, doduše, u svjetlu vijesti da će informacije o korisnicima dijeliti s najvećom društvenom mrežom na svijetu, takva stroga politika oko privatnosti zvuči mnogo, mnogo labavije.