Yahoo je ostvario bolje financijske rezultate nego što se očekivalo, ali ne zbog uspješnog razvoja kompanije

Marissa Mayer nije htjela razgovarati s ulagačima

SAN FRANCISCO, CA - NOVEMBER 19: Yahoo CEO Marissa Mayer looks on at the 2013 Dreamforce conference on November 19, 2013 in San Francisco, California. The annual Dreamforce conference runs through November 21.   Justin Sullivan/Getty Images/AFP
FOTO: AFP

Yahoo je u posljednjem kvartalu ostvario bolje rezultate nego što su analitičari očekivali, s profitom od 20 centi po dionici, odnosno šest centi više nego što se predviđalo.

Yahoo je imao rast prihoda od svojeg, kako ga zovu, MaVeNs segmenta poslovanja, koji uključuje mobilno, video i nativno oglašavanje, za 24 posto, na 752,5 milijuna dolara. Ukupni prihodi narasli su za 6,5 posto na 1,31 milijardu dolara, što nakon isplate naknada partnerskim stranicama iznosi oko 857,7 milijuna dolara.

Mayer je izbjegla susret s ulagačima

No iako kvartalni rezultati ne izgledaju loše, u svakom slučaju bolji su od očekivanog, oni su u prvom redu rezultat rezanja troškova, piše Re/Code. Ostvarena EBIDTA, pokazatelj koji predstavlja stvarnu mjeru performansi kompanije, u u posljednjem kvartalu je iznosila 229,2 milijuna dolara, pad od ranije zabilježenih 244,2 milijuna. Osim toga, prihodi od oglašavanja na desktop verziji stranice pali su za sedam posto, a prihodi od tražilice 14 posto.

Izvršna direktorica Marissa Mayer je prilikom objave kvartalnih rezultata izbjegla odgovarati na pitanja investitora, a tu je odluku obrazložila sporazumom u prodaji internetskog biznisa s Verizonom za 4,83 milijade dolara. Tako ulagači nisu dobili priliku pitati Mayer o hakerskom napadu u kojem je ugroženo 500 milijuna korisničkih računa.

Dosta neodgovorenih pitanja

Yahoo je i dalje prilično tajnovit u pogledu incidenta. Nije sasvim razjašnjeno koje su podatke o korisnicima hakeri ukrali, je li i ranije bilo sličnih napada, jesu li kompromitirani i korporativni mailovi kompanije i, najvažnije, kada je Mayer saznala za hakerski napad. Sva ta pitanja muče i upravu Verizona, koja je najavila mogućnost odustajanja od akvizicije. Prema svemu sudeći, Verizon vjerojatno neće odustati od kupnje, no navodno će tražiti veliki popust od milijarde dolara.

Verizon se nada da će mu povezivanje tražilice, emaila i servisa za dopisivanje te tehnologije oglašavanja s AOL-om kojeg je kupio prošle godine za 4,4 milijarde dolara omogućiti rast biznisa s online oglašavanjem, s obzirom da su mi prihodi od poslovanja s telekomunikacijama stabilni, ali ne donose ozbiljan rast. Osim toga, sinergija Yahooa i AOL-a podrazumijeva i rezanje troškova.