YouTube će ponovno probati pokrenuti svoj servis za streamanje glazbe; ovaj put im možda i uspije

Ovo im je već treći pokušaj da dostignu Spotify i Apple

(FILES) This file photo dated 02 August, 2006 shows a web page of the www.youtube.com being displayed on a computer screen in Hong Kong. Internet giant Google bought hot young video-sharing website YouTube, 09 October 2006, in a 1.65-billion-USD stock deal that the companies proclaimed was a natural for the evolving Internet.    AFP PHOTO / FILES / Samantha SIN / AFP PHOTO / AFP FILES / SAMANTHA SIN
FOTO: AFP

YouTube će do ožujka sljedeće godine pokušati pokrenuti vlastiti servis za streaming glazbe, tvrde izvori bliski kompaniji za Bloomberg. Lansiranje YouTubeovog glazbenog streaminga bio treći pokušaj Alphabeta, odnosno Googlea, da se uhvati korak s najvećom konkurencijom, Spotifyjem i Appleom.

Na ovaj potez vjerojatno su se odlučili zbog pritiska izdavačkih kuća, koje uglavnom nisu zadovoljne prihodima koje dobivaju od YouTubea. Warner Music Group navodno je već pristao sudjelovati u projektu. U razgovorima su sa ostale dvije velike izdavačke kuće, Sony Music Entertainment grupom i Universal Musicom. U razgovorima je navodno i Merlin, manja neovisna izdavačka kuća.

Ovo im je već treći pokušaj

Nakon gotovo dva desetljeća u kojem je opadala prodaja glazbenog sadržaja, Spotify i Apple Music počeli su trend rasta. Međutim, izdavačke kuće tvrde kako bi im zarada bila još bolja kada bi im YouTube davao više novca. Problematično im je što veliki broj korisnika otvori glazbeni video na YouTubeu umjesto na nekom od streaming servisa, i tako besplatno slušaju glazbu.

Glazba je jedna od najpopularnijih kategorija na YouTubeu, a mjesečno privlači više od milijardu korisnika. Ali YouTube i Google nisu nikada bili pretjerano uspješni u privlačenju korisnika na svoje streaming platforme. Google je još 2011. godine predstavio svoj prvi glazbeni streaming servis Google Play Music, te Youtube Music Key koji je na nekim tržištima nudio pregledavanje glazbenih videa bez reklama. Youtube Music Key je 2016. godine prebrendiran u Youtube Red, pa su korisnici mogli sav YouTube sadržaj gledati bez reklama.

Funkcionalnost kao i kod drugih streaming servisa

Nova usluga internog naziva Remix, funkcionirat će slično kao Spotify. Znači, moći ćete streamati pjesme i albume. U Remix planiraju inkorporirati i elemente YouTubea, odnosno video spotove direktno unutar aplikacije. YouTube je navodno stupio u kontakt s izvođačima, koji bi trebali promovirati uslugu prije njenog službenog lansiranja.

YouTube će se morati potruditi kako bi ispunio svoj cilj da ovaj servis lansiraju u ožujku sljedeće godine. Do tada bi morali ispregovarati nove ugovore s Universalom i Sonyjem, ali i s Vevom, s kojim im ugovor ističe početkom godine. Vevo je, inače, u vlasništvu Universala i Sonyja, a zadužen je za distribuciju glazbenih videa na YouTubeu. Iako je YouTube Red trebao biti idealno mjesto za pregledavanje glazbenih spotovova, na njemu su se ipak odlučili fokusirati na originalni sadržaj, kao što je recimo Mind Field, dokumentarni serijal napravljen ekskluzivno za YouTube Red.