Za dvije godine stiže Tesla bez volana po cijeni od 25.000 dolara? Tako kaže Musk

Musk je otkrio planove za buduće Tesline modele nekim zaposlenicima

Tesla CEO Elon Musk gestures during the unveiling of the new Tesla Model Y in Hawthorne, California on March 14, 2019. - Tesla introduced a new electric sports utility vehicle slightly bigger and more expensive than its Model 3, pitched as an electric car for the masses. Tesla chief executive Elon Musk showed off the "Model Y" late Thursday, March 14, 2019, at the company's design studio in the southern California city of Hawthorne, and the company began taking orders online. (Photo by Frederic J. BROWN / AFP)
FOTO: AFP

Priče kako Model 3 sa svojom obećanom najnižom cijenom od 35.000 dolara neće biti najjeftinija Tesla kruže već godinama, a priču o novom jeftinijem modelu ponovno je aktualizirao Elon Musk. Naime, u razgovoru sa zaposlenicima, Musk je rekao kako bi potpuno autonomnu Teslu bez volana i po cijeni od 25.000 dolara kompanija mogla predstaviti već kroz dvije godine. Premda o tome nema nikakvih službenih informacija, ranije se u medijima nagađalo kako bi se taj model mogao zvati Model 2 ili Tesla 2.

Dakle, Elon Musk očekuje da će njihov samovozeći sustav, Tesla Autopilot, kroz dvije godine biti toliko dobar da će moći kompletno ukloniti volan iz automobila, pa vozači neće morati preuzeti kontrolu niti u najzahtjevnijim situacijama. Očito Musk očekuje da će izgladiti i regulativne probleme koje samovozeći automobili trenutno imaju. Zanimljivo je i pitanje koje je Musk postavio na tom sastanku. “Želimo li da ovaj automobil ima volan i pedale?”, pitao je Musk, a prepričali su zaposlenici koji su željeli ostati anonimni za medije.

Razvoj i proizvodnja u Kini?

Premda se cilj autonomnog automobila bez volana do 2023. godine čini možda preambicioznim i za kompaniju poput Tesle, cilj cijene od 25.000 dolara mogao bi biti itekako moguć, a Tesli bi donio još dodatno širenje na tržištu. Tesla bi tako nisku cijenu mogla postići korištenjem novih baterijskih ćelija, koje su inače jedne od najskupljih komponenti električnih automobila, koje su i za više od 50 posto jeftinije.

Teslin budući najjeftiniji automobil bi se trebao proizvoditi u tvornici u Kini odakle bi se trebao izvoziti diljem svijeta. Iz kompanije su prošle godine izjavili da u Kini otvaraju novi centar za istraživanje, gdje bi se automobili projektirali i razvijali u “kineskom stilu”, podsjeća Electrek. Tada se pričalo kako bi taj automobil trebao biti manji, a time i jeftiniji, stoga je sasvim logično zaključiti da je riječ o modelu za 25.000 dolara.