Za slučaj da ste propustili, evo sedam ključnih stvari s Facebookove jučerašnje konferencije F8

U prvom javnom nastupu nakon svjedočenja pred američkim Kongresom, Zuckerberg je najavio niz novosti

SAN JOSE, CA - MAY 01: Facebook CEO Mark Zuckerberg speaks during the F8 Facebook Developers conference on May 1, 2018 in San Jose, California. Facebook CEO Mark Zuckerberg delivered the opening keynote to the FB Developer conference that runs through May 2.   Justin Sullivan/Getty Images/AFP
FOTO: AFP

Na svojoj godišnjoj konferenciji F8, Facebook, odnosno Mark Zuckerberg i njegovi kolege, predstavili su niz novosti koje planiraju za tu druđtvenu mrežu, a koje se fokusiraju na spajanje ljudi. U 90 minuta prezentacije, pojasnili su kako žele da njihovi korisnici zaista osjete društveni aspekt Facebooka. Planiraju ga, tako, učiniti mjestom na kojem će ljudi u virtualnoj stvarnosti gledati filmove, razgovarati u grupnim video pozivima putam Whatsappa i zaljubljivati se.

Najavili su i neke nove funkcije za neke svoje ključne aplikacije poput Whatsappa i Instagrama, no možda najbitnije od svega je konačni redizajn Messengera. Njihova glavna aplikacija za dopisivanje bi se konačno trebala vratiti svojoj izvornoj namjeni, dopisivanju. Uklonit će niz nepotrebnih stvari te ponuditi dizajn koji bi korisnicima trebao brže raditi.

F8 2018 Day 1 Keynote

Hear from Mark Zuckerberg and other Facebook leaders on Facebook's latest technology and innovation.

Gepostet von Facebook for Developers am Dienstag, 1. Mai 2018

1. Brisanje povijesti s Facebook profila

Brisanje povijesti unutar Facebooka Screenshot/Facebook

Netom prije odlaska na pozornicu, Zuckerberg na svom Facebook profilu najavio još jednu bitnu funkciju naziva Clear History, odnosno obriši povijest. Funkcija će biti smještena unutar Facebookovog sadašnjeg odjeljka za privatnost, a ideja je da funkcija radi na sličan način kao kod brisanja povijesti pregledavanja unutar internetskog preglednika. Dakle, obrisat će se povijest korištenja Facebooka i dio podataka koje su prikupili.

Tom funkcijom brisat će se i kolačići. Iako mnoge stranice trebaju kolačiće kako bi ispravno radile, korisnici bi prema Zuckerbergu i dalje trebali imati pravo obrisati svoju povijest kad god požele. Čini se kako je ova funkcija uvedena zbog Cambridge Analytica skandala, s obzirom na to da se unutar nje također prikazuju i sve aplikacije koje imaju pristup vašim podacima. Korisnici će, dakle, moći izbrisati podatke koje su te stranice prikupe.

2. Whatsapp dobiva stickere i grupne pozive

Grupni pozivi unutar Whatsappa Screenshot/Facebook

Direktorica Whatsappa Mubarik Imam najavila je neke nove funkcije vezane za Whatsapp business profile, a glavna aplikacija će dobiti stickere poput onih u Viberu te grupne video pozive. Korisnici aplikacije Whatsapp for Business na Androidu će i dalje imati besplatni pristup osnovnim funkcijama, dok će se neke naprednije u budućnosti vjerojatno naplaćivati. Plaćanjem usluge, korisnici te aplikacije će moći doprijeti do više klijenata, odnosno povećati vidljivost svog profila.

Iako Imam nije podijelila detalje o tome kako će grupni video pozivi funkcionirati, iz filmića koji su objavili možemo vidjeti kako istovremeno putem videa priča četvero ljudi. Uz najave novih funkcija, Imam je otkrila kako Whatsapp ima preko 450 milijuna dnevno aktivnih korisnika te da se putem njihove aplikacije dnevno obavi preko 2 milijarde minuta video i audio poziva.

3. Facebook se sprema napasti Tinder

Facebook želi stvarati ozbiljnije romantične veze, ali ne s prijateljima Screenshot/Facebook

Nakon što su uveli male oglase i stories nalik Snapchatu, Facebook će sada uvesti i neke funkcije nalik Tinderu. Zuckerberg je najavio kako će Facebook uskoro ponuditi funkciju za dateanje, putem koje bi ljudi mogli pretraživati druge ljude za koje misle da im bili dobar par. Novi potencijalni partneri pronalazite će se unutar grupa i događaja u kojima se obje osobe nalaze. Ljudi će se moći dopisivati koristeći samo ime, dakle, bez prikaza prezimena. Dating razgovori će biti odvojeni u posebni dio aplikacije Messenger.

Čini se kako su ovu objavu mnogi uzeli za ozbiljno, budući da su dionice kompanije Match Group, koja pod sobom ima Tinder i OkCupid, nakon najave pale za 20 posto. Funkcija će biti posve opcionalna, a privatnost i sigurnost trebali bi biti u prvom planu. Vaši prijatelji neće moći vidjeti vaš dating profil, a predlagat će vam se ljudi koji nisu na listi prijatelja. Zuckerberg kaže da funkcija nije zamišljena za kratkotrajne odnose, već za stvaranje dugotrajnijih i ozbiljnijih veza.

4. Dugo očekivani redizajn Messengera

Novi Messenger bi trebao biti jednostavniji i brži Screenshot/Facebook

Nakon što su godinama u Messenger gurali hrpu funkcija, Facebook je konačno obećao redizajnirati Messenger koji bi ubuduće trebao pružati jednostavnije korisničko iskustvo. Sam Zuckerberg je priznao kako ljudi od aplikacija za dopisivanje žele jednostavnost i brzinu. Potpredsjednik odjela Messenger David Marcus najavio je kako će nova aplikacija doći “vrlo, vrlo brzo”. Uz jednostavnost, nudit će i crni prikaz, koji bi trebao biti posebno koristan na mobitelima s OLED ekranom, poput iPhonea X i Samsunga Galaxy S9.

Donja navigacijska traka će imati samo tri odjeljka, fokusirana na komunikaciju. Tipke za kameru i videopozive će i dalje biti u gornjem desnom kutu, no čini se kako je dizajn mnogo jednostavniji. Facebook je vjerojatno shvatio da ljudi ne žele stari Messenger, s obzirom na to da se veliki broj korisnika prebacio na jednostavniju Messenger Lite aplikaciju. Iz screenshotova se čini, zanimljivo, kako u novoj verziji neće biti reklama, no možemo sa sigurnošću reći da će i njih ubaciti u finalnu verziju.

5. Dostupan Oculus Go

Oculus Go radi bez računala, igrače konzole ili mobitela Screenshot/Facebook

Oculus Go, naočale za virtualnu stvarnost koje za rad ne trebaju računalo niti mobitel, sada su službeno dostupne za 199 dolara. Nove VR naočale se po funkcionalnosti smještaju negdje između onih koje se trebaju spajati s računalom ili igraćom konzolom i onih za čiji je rad potrebno ubacivanje mobitela.

Naravno, u prvom planu naočala su društvene funkcije, poput zajedničkog gledanja videa s prijateljima, multiplayer igrica te gledanje predstava ili koncerata uživo unutar “eksperimentalne pozornice”. Facebook planira stvoriti i Oculus TV, s kojega će se moći streamati sadržaj s Netflixa, Showtimea i sličnih servisa.

6. Nabrijani Instagram Stories

Pjesme sa Spotifyja će se direktno integrirati u Instagram stories Screenshot/Facebook

Većina novosti koje su najavili za Instagram tiču se samo jedne stvari, Instagram Storiesa. Korisnici će uskoro moći koristiti AR filtere, odnosno filtere proširene stvarnosti. Filteri će uglavnom biti od vanjskih kompanija i oglašivača, pa će se u Story primjerice moći ubaciti 3D prikaz automobila ili nekog objekta, koji će se pritom doimati kao da se nalazi u realnom prostoru.

Bit će dostupne i neke druge integracije, poput one s GoPro kamerama. Snimke s tih akcijskih kamera će se nakon obrezivanja i uređivanja moći odmah objaviti na Instagram Story. Korisnici će također moći u Storyju podijeliti pjesmu koju slušaju na Spotifyju, nakon čega bi se trebao pojaviti i link na pjesmu kojeg gledatelji Storyja mogu pritisnuti. Facebook, čini se, kani Instagram transformirati u pravu aplikaciju za komuniciranje pa je odlučio ubaciti i video pozive.

7. Partnerstvo s RED kamerama

Facebook će s REDom, proizvođačem profesionalnih video kamera, razvijati naprednu kameru za virtualnu stvarnost koja bi trebala snimati u šest smjerova. Kamera će, dakle, moći snimati istovremeno u 360 stupnjeva. Upravo će tu RED kameru Facebook preporučiti filmašima koji će htjeti snimati u visokoj kvaliteti.