Zagrebačka banka godinu je završila s gubitkom od pola milijarde kuna. I za to postoji jedan razlog

To je znatno niži rezultat u odnosu na 2014. godinu

16.09.2013., Zagreb - Poslovnica Zagrebacke banke na Trgu bana Jelacica. Photo: Zeljko Lukunic/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Prema nerevidiranim financijskim izvještajima za 2015. godinu, Zagrebačka banka prošlu je godinu završila s gubitkom u iznosu od 519 milijuna kuna, znatno niži rezultat u odnosu na 2014. godinu, kada je banka zabilježila neto dobit od 1,16 milijuna kuna.

Kao osnovni razlog iskazanog rezultata navode se troškovi konverzije kredita u švicarcima koji su iznosili gotovo 1,56 milijardi kuna prije poreza. “Isključujući učinke zakonskih odredbi vezanih uz kredite u švicarskim francima, rezultat banke za 2015. godinu bio bi pozitivan”, stoji u izvješću.

Zagrebačka banka je za troškove vrijednosnih usklađenja i rezerviranja za gubitke u prošloj godini izdvojila 2,64 milijarde kuna, za gotovo 160 posto više u odnosu na prethodnu godinu. Bez rezervacija za troškove konverzije, ova stavka bi u odnosu na 2014. godinu bila viša za 64 milijuna kuna, odnosno svega 6,3 posto.

U 2015. godini zabilježen i pad prihoda

Zagrebačka banka prošle je godine uprihodovala 3,83 milijarde kuna, odnosno 8,3 posto manje nego godinu ranije. Smanjenje prihoda, navodi se u poslovnom izvješću, pod utjecajem je smanjenja neto dobiti od trgovanja i ostalih prihoda.

Iako su neto prihodi od kamata iznosili 2,6 milijardi kuna, za 3 posto više nego lani, a neto prihodi od provizija i naknada su rasli za 4,4 posto na 944 milijuna kuna, neto dobit od trgovanja i ostali prihodi su zbog jednokratnog efekta prodaje Istraturista i lošijeg neto rezultata od trgovanja zbog zamrzavanja tečaja franka iznosili 254 milijuna kuna, što je 464 milijuna kuna ili 64,6 posto manje nego 2014. godine.

Rast troškova poslovanja

“Ukupni troškovi poslovanja u protekloj su godini iznosili 1,85 milijardi kuna i u odnosu na 2014. godinu su veći za 10 posto, ponajprije zbog troška doprinosa za Sanacijski fond, većih troškova administrativnih i marketinških usluga i troškova zaposlenih”, navodi se u priopćenju.