Zbog loših rezultata konzole Wii U, Nintendo se okreće mobilnim igrama i virtualnoj stvarnosti

Wii U je najlošije prodavana Nintendo konzola u povijesti

Nintendo

Sukladno očekivanjima analitičara, poslovni rezultati Nintenda u trećem tromjesečju nisu baš sjajni, javlja WSJ. Nintendo je u tom periodu prihodovao 221,5 milijardi jena i ostvarena je operativna dobit od 33,5 milijarde jena.

Kvartalni neto profit od 29,1 milijardi jena (241,3 milijuna dolara) predstavlja pad od 36 posto u odnosu na isto razdoblje lani, a pad profita pripisuje se izostanku blockbuster igre koja bi pospješila prodaju 3DS uređaja. Ali izostanak blockbustera nije jedini Nintendov problem.

Analitičari tvrde da prodaja Nintendo uređaja pada zbog rasta i širenja igara za pametne telefone. Njihov ulazak na tržište igara za pametne telefone, najavljen još krajem listopada, krenuo je dosta kasno i nije impresionirao ulagače.

Naime, od prve Nintendove igre za pametne telefone Miitomo, koja izlazi u ožujku, ne očekuje astronomska zarada. Osim što je besplatna, zamišljena je prvenstveno kao komunikacijski alat pa korisnici najvjerojatnije neće trošiti previše novca na kupnju funkcija unutar igre što predstavlja osnovu za monetizaciju mobilnih igara. Ipak, iz Nintenda kažu da je to samo početak te da će ove godine u suradnji s kompanijom DeNA namjeravaju na tržište izbaciti još nekoliko mobilnih igara.

Tu su i loši prodajni rezultati Wii U konzole. Kako piše The Verge, to je definitivno najlošije prodavana Nintendova konzola u povijesti koju je konkurencija doslovno uništila. Od izlaska na tržište 2012. godine, Nintendo je prodao oko 12,6 milijuna Wii U konzola. PlayStation4 koji je izašao godinu kasnije, prodao je 36 milijuna uređaja, a od Nintenda je bolji i Microsoft s 19 milijuna prodanih XboX-ova.

Nakon podbačaja Wii U kozole, sada svi čekaju kako će na tržištu proći NX, a iz Nintenda, osim što su poručili da će nova konzola biti potpuno drugačija od svega što je prisutno na tržištu, više od toga nisu rekli.

Tijekom brifinga za investitore povodom objave poslovnih rezultata, uprava je najavila i ulazak na tržište virtualne stvarnosti, čija se vrijednost procjenjuje na 120 milijardi dolara. No osim najave, kao i u slučaju NX-a, javnosti nisu predstavljeni nikakvi drugi detalji.