Zbog skandala s dopingom, Maria Sharapova će ostati bez milijunskih sponzorskih ugovora
Prekid suradnje već su najavili Nike, Porsche i TAG Heuer
Nakon što je u medijima odjeknula vijest o padu najbolje svjetske tenisačice Marie Sharapove na doping testu i vrlo vjerojatnoj zabrani igranja, nije trebalo dugo čekati na reakcije sponzora.
Na održanoj konferenciji za novinare, Sharapova je priznala da je na dopinškoj kontroli tijekom posljednjeg Grand Slam turnira Australian Open bila pozitivna na zabranjenu supstancu meldonium.
Prema podacima o najbolje plaćenim sportašima koje je objavio Forbes, Maria Sharapova bila je 11. godina zaredom najbolje plaćena sportašica s godišnjom zaradom od oko 29,7 milijuna dolara, s time da tek manji dio tog iznosa dolazi od pobjeda na turnirima. Naime, Maria Sharapova ozbiljan je sportski brend, a sponzorski ugovori, pojavljivanja u medijima i marketinške kampanje donosile su joj veći dio zarade. U cijeloj karijeri, Sharapova je zaradila na turnirima oko 36 milijuna dolara, no izvan terena njezina se zarada kreće ukupno oko 200 milijuna dolara.
30 milijuna sponzorskih dolara godišnje
Prema nekim procjenama, doping skandal bi Sharapovu, osim plasmana na Olimpijskim igrama 2016 u Riju i 298.000 dolara osvojenih na Australian Openu u siječnju, mogao koštati oko 30 milijuna sponzorskih dolara godišnje.
Porsche and Tag Heuer join Nike in suspending ties with Maria Sharapova https://t.co/soOa1mjUgB pic.twitter.com/VdkzglFmDA
— Bloomberg (@business) March 8, 2016
Prvi je suradnju prekinuo Nike. Sponzorski ugovor sa Sharapovom vrijedio je barem 12,5 milijuna dolara godišnje i tijekom osam godina koliko je trajala suradnja donio 100 milijuna dolara. Kompanija je objavila priopćenje u kojem se ističe kako su “tužni i iznenađeni zbog vijesti o Mariji Šarapovoj. Odlučili smo prekinuti suradnju s njom dok se istraga ne završi. Nastavit ćemo pratiti situaciju”.
How much will failed drug test cost @MariaSharapova? https://t.co/9mVMEjsU9a pic.twitter.com/taL2UqQvPP
— BBC News (World) (@BBCWorld) March 8, 2016
Sharapova je od 2013. godina bila brend ambasador za Porsche, no iz divizije luksuznih sportskih automobila VW Grupe također je najavljen prekid suradnje.
Uslijedio je švicarski proizvođač satova TAG Heuer. Ugovor između TAG Heuera i Sharapove istekao je krajem 2015. godine, a u tijeku su bili pregovori o obnavljaju sponzorske suradnje. No iz tvrtke je priopćeno kako više nemaju namjeru produžiti ugovor s slavnom tenisačicom.
Nulta tolerancija sponzora
Shrapova ima sponzorske ugovore s proizvođačem vode Evian, kozmetički div Avon i kartičarska kuća American Express, koji se još nisu očitovali hoće li zbog doping skandala raskinuti suradnju.
“Ušli smo u eru nulte tolerancije sponzora, objašnjava za Reuters Rupert Pratt, sousnovač sportske sponzorske agencije Generate. “Postalo je neprihvatljivo da kompanije stanu iza svojih ljudi zbog jakog pritiska pod kojim se i sami nalaze.”