Zbog skandala s dopingom, Maria Sharapova će ostati bez milijunskih sponzorskih ugovora

Prekid suradnje već su najavili Nike, Porsche i TAG Heuer

Russia's Maria Sharapova prepares to serve during her women's singles match against Serena Williams of the US on day nine of the 2016 Australian Open tennis tournament in Melbourne on January 26, 2016. AFP PHOTO / PAUL CROCK --  IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE / AFP / PAUL CROCK
FOTO: AFP

Nakon što je u medijima odjeknula vijest o padu najbolje svjetske tenisačice Marie Sharapove na doping testu i vrlo vjerojatnoj zabrani igranja, nije trebalo dugo čekati na reakcije sponzora.

Na održanoj konferenciji za novinare, Sharapova je priznala da je na dopinškoj kontroli tijekom posljednjeg Grand Slam turnira Australian Open bila pozitivna na zabranjenu supstancu meldonium.

Prema podacima o najbolje plaćenim sportašima koje je objavio Forbes, Maria Sharapova bila je 11. godina zaredom najbolje plaćena sportašica s godišnjom zaradom od oko 29,7 milijuna dolara, s time da tek manji dio tog iznosa dolazi od pobjeda na turnirima. Naime, Maria Sharapova ozbiljan je sportski brend, a sponzorski ugovori, pojavljivanja u medijima i marketinške kampanje donosile su joj veći dio zarade. U cijeloj karijeri, Sharapova je zaradila na turnirima oko 36 milijuna dolara, no izvan terena njezina se zarada kreće ukupno oko 200 milijuna dolara.

30 milijuna sponzorskih dolara godišnje

Prema nekim procjenama, doping skandal bi Sharapovu, osim plasmana na Olimpijskim igrama 2016 u Riju i 298.000 dolara osvojenih na Australian Openu u siječnju, mogao koštati oko 30 milijuna sponzorskih dolara godišnje.

Prvi je suradnju prekinuo Nike. Sponzorski ugovor sa Sharapovom vrijedio je barem 12,5 milijuna dolara godišnje i tijekom osam godina koliko je trajala suradnja donio 100 milijuna dolara. Kompanija je objavila priopćenje u kojem se ističe kako su “tužni i iznenađeni zbog vijesti o Mariji Šarapovoj. Odlučili smo prekinuti suradnju s njom dok se istraga ne završi. Nastavit ćemo pratiti situaciju”.

Sharapova je od 2013. godina bila brend ambasador za Porsche, no iz divizije luksuznih sportskih automobila VW Grupe također je najavljen prekid suradnje.

Uslijedio je švicarski proizvođač satova TAG Heuer. Ugovor između TAG Heuera i Sharapove istekao je krajem 2015. godine, a u tijeku su bili pregovori o obnavljaju sponzorske suradnje. No iz tvrtke je priopćeno kako više nemaju namjeru produžiti ugovor s slavnom tenisačicom.

Nulta tolerancija sponzora

Shrapova ima sponzorske ugovore s proizvođačem vode Evian, kozmetički div Avon i kartičarska kuća American Express, koji se još nisu očitovali hoće li zbog doping skandala raskinuti suradnju.

“Ušli smo u eru nulte tolerancije sponzora, objašnjava za Reuters Rupert Pratt, sousnovač sportske sponzorske agencije Generate. “Postalo je neprihvatljivo da kompanije stanu iza svojih ljudi zbog jakog pritiska pod kojim se i sami nalaze.”