Nekad je nužno odabrati stranu

Nakon što je 104 ljudi poginulo zbog kvara, američkom proizvođaču automobila prijeti radikalna kazna

Kvar je bio u neispravnom mehanizmu za paljenje automobila

LANSING, MI, - JULY 26: A General Motors' worker assembles 2012 Cadillac CTS and 2013 Cadillac ATS vehicles on the assembly line at the General Motors Lansing Grand River Assembly Plant July 26, 2012 in Lansing, Michigan. The first 2013 Cadillac ATS available for retail sale rolled off the assembly line today at the plant. (photo by Bill Pugliano/Getty Images/AFP
FOTO: AFP

Američko je ministarstvo pravosuđa osudilo General Motors zbog neobjavljivanja i nepriznavanja propusta u paljenju nekih svojih automobila, koji je uzrokovao smrt najmanje 104 ljudi. Istražitelji sad razmatraju što bi mogla biti kazna za automobilsku tvrtku, a nagodba se očekuje možda čak i ovoga ljeta.

Špekulira se da bi kazna za General Motors mogla biti viša od milijarde dolara, kolika je bila kazna za Toyotin propust oko ubrzavanja kod pojedinih automobila. Još se uvijek, međutim, pregovara o razini odgovornosti, ali i o samoj kazni.

Vodeći ljudi kompanije znali za propust, ali nisu reagirali

The New York Times tvrdi kako su pod istragom i neki bivši zaposlenici GM-a. Kazna će biti tim veća, jer su u kompaniji i prije nego što su sporna vozila povučena znali za propust, ali ga nisu javno priznali. Navodno su još 2001. znali da vozila imaju manu, ali su čak i 2005. odbili povući ih, jer su kazali da im je popravak jednostavno preskup. Epilog cijele priče bio je da su milijuni GM-ovih automobila povučeni s tržišta. I to milijuni proizvedeni tijekom više od deset godina.

Kvar je bio u neispravnim prekidačima, koji su često puta ključ sami prebacivali u položaj ugašenoga motora. To je uzrokovalo gašenje motora, gubitak kontrole nad vozilom, onemogućavanje servo volana i aktivacije zračnoga jastuka. Sad su iz kompanije, špekulira se, ponudili najmanje milijun dolara obiteljima poginulih, a dosad je isplaćeno dvjesto milijuna dolara troškova odštete.