Nekad je nužno odabrati stranu

7 stvari koje zna svaki uspješan čovjek (a roditelji su vas učili suprotno)

O novcu i ciljevima možete razmišljati normalno, ali onda niste poduzetnik

FOTO: AFP

Nakon desetljeća mistifikacije poduzetnika i poduzetništva, umiranje japijevske kulture i uspon startup mentaliteta doveli su do konsenzusa da se poduzetništvo može naučiti i da mnogi od najuspješnijih nisu imali bogomdani talent već poželjnu konstelaciju karakternih osobina, stavova i vrijednosti. Koliko god bili različiti, uspješne poduzetnike neke stvari ipak povezuju a to su često stavovi dijametralno suprotni uvriježenom razmišljanju. Ovi primjeri pokazuju djelić mentaliteta koji biste trebali usvojiti ako želite biti uspješni u biznisu.

1. Akcija je uvijek bolja od razmišljanja

Imati detaljan plan je odlično, ali ponekad previše razmišljanja dovede do zastoja. Većina poduzetnika uopće ne stigne dalje od treće točke nekog plana, nego se prilagode postojećoj situaciji i djeluju odatle.

Provedite određeno vrijeme planirajući, ali puno više vremena radeći. Ukoliko imate nepoznanica, napravite nešto i odatle vidite kako će se situacija dalje razvijati.

2. Novac je ključ neuspjeha

Ulaganje, dakako, podrazumijeva određenu svotu novca. Međutim, većina tvrtki i poslova zahtijeva niska ulaganja da bi se započelo s radom. Velika ulaganja obično dolaze s velikom cijenom, koju ćete kad-tad morati platiti.

Kratkoročni uspjeh je lako postići, kad imate novca napretek. Međutim, bez puno novca bit ćete prisiljeni sami rješavati problem i na taj način također učiti, umjesto da jednostavno platite drugome da ga riješi.

3. Kad imaš, troši. Ali ne na sebe

Prije nego potrošite novac svoje tvrtke na bilo što, zapitajte se što bi vaši kupci mislili o tome. Novac trošite samo na ono što će doista činiti razliku i što će vaši kupci doista percipirati kao ulaganje u njih. Što više dajete svojim klijentima ono što oni traže, utoliko ćete i vi dobiti od njih ono što želite. I svi su na dobitku.

Zapamtite, uspjeh se ne mjeri skupim uredom, nego profitom, piše Inc.

4. Lokacija je prebitna

Uzmimo restorane kao tipičan primjer. Često puta ugostitelji, koji nemaju previše novca za ulaganje, nalaze loše lokacije u nadi da će dobra hrana i besprijekorna usluga učiniti razliku i da će na osnovu njih ipak dobiti goste. Lijepa je to priča u teoriji, međutim u praksi i nije tako lako izvediva, pa tako jeftinije na početku često znači skuplje na kraju.

5. Lovi samo ono što se može uloviti

Lijepo je maštati o velikim ulaganjima, bogatim i moćnim poslovnim partnerima, ali to se ne događa na početku. Usredotočite se na realne ciljeve i tada ćete sigurno polučiti uspjeh.

Kasnije, kad ste već stvorili ime i bazu klijenata, moći ćete iskoristiti sve ono ranije naučeno i tražiti velika ulaganja i spomenute bogate partnere.

6. Zarada nije ljudsko pravo

Bez obzira na to koliko vi marljivo radili, nitko ne mora kupiti ono što vi prodajete. Ukoliko se ulovite u razmišljanju da nešto “nije fer” i da biste trebali “bolje zarađivati za ovo što radite”, odmah prestanite. Imate pravo na zaradu, ali nitko drugi osim vas nije odgovoran za to hoćete li moći preživjeti od onoga što radite.

7. Vrijeme je izvor prihoda

Sve što radite trebalo bi vam se vratiti nekakvim prihodom. Minimizirajte administraciju i usredotočite se na pokušaj stvaranja profita. Naravno da možete zaraditi radeći ono što volite, ali samo ako to što volite donosi prihod. Ako to ne čini, možda je vrijeme da preispitate same sebe i počnete raditi nešto drugo.