Živnula je i autoindustrija; diljem Europe krenula proizvodnja automobila

VW je ponovno pokrenuo proizvodnju u Wolfsburgu, najvećoj tvornici automobila u Europi

An employee of German car maker Volkswagen (VW) works on the assembly line of the company's plant in Wolfsburg, northern Germany, after production at the plant restarted on April 27, 2020, amid the new coronavirus COVID-19 pandemic. (Photo by Swen Pförtner / POOL / AFP)
FOTO: AFP

Volkswagen, koji je trentno najveći proizvođač automobila na svijetu po pitanju prodanih vozila, u ponedjeljak je nastavio s proizvodnjom u svojoj najvećoj tvornici u Wolfsburgu u Njemačkoj. Proizvodnja je nastavljena unatoč sve većim zalihama neprodanih automobila i dijelova, što je posljedica pada prodaje i potražnje zbog pandemije koronavirusa.

Njemačka je zbog povoljnih brojki, odnosno zbog pada broja novozaraženih, ublažila mjere restrikcija, pa su proizvođači automobila mogli nastaviti s proizvodnjom. Volkswagen grupa, koja pod svojim krovom ima brendove Audi, Škodu, Bentley, Porsche i Seat, počinje s nastavkom proizvodnje u tvornicama u Portugalu, Španjolskoj, Rusiji, Južnoj Africi, Češkoj i Južnoj Americi.

Do kraja tjedna planiraju proizvesti 1400 automobila

Slične odluke donijeli su i drugi europski proizvođači, poput Renaulta, Peugeota i Fiat Chryslera (FCA). FCA je danas također otvorio svoju tvornicu Sevel u središnjem dijelu Italije, s umanjenim proizvodnim kapacitetom na oko 70 do 80 posto. Hyundai je već ranije otvorio svoju tvornicu u Južnoj Koreji, a sada su povećali proizvodnju automobila. Međutim, mnogi automobili koje je proizveo Hyundai trenutno čekaju u američkim lukama, budući da je zbog pandemije snažno pala potražnja za novim automobilima.

U VW-ovoj tvornici u Wolfsburgu na posao se vratilo oko 8000 radnika od ukupno 63.300, koji su sada poglavito zaduženi za proizvodnju nove, osme generacije VW Golfa. Ovaj tjedan planiraju proizvesti ukupno 1400 automobila, dok bi za dva tjedna trebali proizvoditi 6000 automobila. “Nakon nekoliko tjedana pauze, ponovni početak proizvodnje u najvećoj automobilskoj tvornici u Europi je bitan simbol za naše radnike, naše prodavače, distributere, njemačku ekonomiju i cijelu Europu”, rekao je šef proizvodnje Volkswagena Andreas Tostmann.

Uvedene su nove higijenske mjere u tvornicama

VW je unaprijedio svoje higijenske mjere, pa radnici moraju mjeriti svoju tjelesnu temperaturu, a u radnu odjeću se moraju obući kod kuće, kako bi imali što manje kontakta u svlačionicama. Na podove tvornica postavljene su posebne oznake koje označavaju razmak od 1,5 metara između radnika, kako bi se mogle poštivati mjere socijalnog distanciranja. Radnicima je dodijeljeno i dodatno vrijeme kako bi mogli pažljivo dezinficirati svoje radne površine i alat.

Volkswagen je već počeo proizvoditi komponente za automobile u tvornicama u gradovima Braunschweigu, Kasselu, Salzgitteru i Hanoveru još ranije u travnju. Ograničena proizvodnja automobila ponovno je pokrenuta u manjim tvornicama, poput one u Zwickau 20. travnja, te one u Bratislavi 23. travnja, dok će tvornica u američkom gradu Chattanoogi početi raditi 3. svibnja. Iz VW-a se također nadaju da će popuštanje mjera diljem svijeta dovesti do veće potražnje za automobilima i automobilskim dijelovima, koji su se počeli gomilati u njihovim skladištima. Izjavili su također da je oko 70 posto VW-ovih automobilskih salona u Njemačkoj otvoreno od prošlog tjedna.