Autoportret Fride Khalo prodan za rekordnih 34,9 milijuna dolara

Slika je nastala kada je umjetnica doznala za aferu svojeg supruga

FOTO: Screenshot/YouTube/Sotheby's

Jedan od posljednjih autoportreta meksičke slikarice Fride Kahlo oborio je jučer nekoliko rekorda na tržištu umjetnina, kada je prodan za 34,9 milijuna dolara, što je najviša cijena ikada postignuta na aukciji za umjetničko djelo jednog latinskoameričkog umjetnika, javlja Forbes.

Diego y yo je snažan autoportret umjetnice s likom njezinog supruga i kolege, meksičkog umjetnika Diega Rivere, naslikanog na njezinom čelu dok joj suze teku niz obraze, a duga joj kosa okružuje vrat kao da je guši. To je jedan od posljednjih portreta koje je Kahlo naslikala, navodi aukcijska kuća Sotheby’s, a dovršen je 1949.godine kada je Rivera imao aferu s meksičkom glumicom Mariom Felix, Fridinom prijateljicom.

Rekorder dosad bio Rivera

Slika je postignutom cijenom nadmašila prethodnog najskupljeg latinoameričkog slikara rekordera, Riveru, čija je slika Suparnici postigla cijenu od gotovo 10 milijuna dolara 2018. godine. Autoportret Fride Kahlo je druga najskuplja slika ženske autorice, iza slike američke slikarice Georgie O’Keefe čije je platno, 2014. godine, prodano za 44.4 milijuna dolara.

Ovaj autoportret je četiri puta skuplji od prethodno najskuplje slike Fride Kahlo, Dos desnudos en el bosque (La tierra misma), naslikane 1939. godine, prodane za 8 milijuna dolara 2016.godine. Posljednji puta kada je ova slika bila na aukciji, 1990. godine, ostvarila je cijenu od 1.4 milijuna dolara. Kahlo je time postala prva umjetnica iz Latinske Amerike čija je slika prodana za sedmeroznamenkastu cifru, navodi Sotheby’s.

Naslikala više od 200 slika

Kahlo je jedna od najprepoznatljivijih slikarica svih vremena. Umrla je 1954. godine, a njezin je rad postao popularan desetljećima kasnije, uz pojavu feminističkog pokreta sedamdesetih godina. Kahlo je većinu života proživjela u kroničnoj boli zbog dječje paralize, te posljedica užasne autobusne nesreće u kojoj je stradala kao tinejdžerka.

Tijekom života dovršila je oko 200 slika. Mnoge od njih pokazuju bol, a često se bavila i pitanjem kako se meksička kultura i autohtone tradicije zemlje presijecaju s kolonijalizmom, rodom i klasom.