Botticellijeva slika prodana za rekordnih 92,2 milijuna dolara

Portret mladića prodan je na aukciji u Sotheby'su

FOTO: Sotheby's/youtube/screenshot

Portret mladića koji drži okrugli okvir, medaljon, renesansnog slikara Sandra Botticellija prodan je ovog mjeseca u Sotheby’su za 92,2 milijuna dolara, što je najveća cijena koja je plaćena za neku sliku Starih majstora otkako je rekordni Salvador Mundi Leonarda da Vincija, 2017. godine prodan za vrtoglavih 450 milijuna dolara, piše New York Times.

Portret mladog Firentinca naslikan je između kasnih 1470. godina i ranih 1480. godina, procijenili su iz Sotheby’sa. Djelo se prvi puta spominje tridesetih godina prošlog stoljeća. Slika je nekoliko puta mijenjala vlasnika prije nego je završila kod privatnog kolekcionara za 810 tisuća funti ili danas oko 2.5 milijuna funti, 1982. godine.

Tijekom posljednjih pola stoljeća portret je bio izložen u brojnim kulturnim institucijama, u Metropolitan muzeju, Nacionalnoj galeriji u Londonu i Nacionalnoj galeriji u Washingtonu ali sumnje u vezi autorstva ostale su do 1987. godine kada je povjesničar umjetnosti Richard Stapleford utvrdio, bez osnovane sumnje, da je slika djelo Botticellija.

Preživjelo tek desetak Botticellijevih portreta

“Do danas je preživjelo tek desetak Botticellijevih portreta, ovo djelo je jedno od tri koja pripadaju privatnim zbirkama, a ne muzejima. Ova slika nije samo najveći Botticelli u privatnim rukama, već je treba uvrstiti među najfinije renesansne slike u privatnom vlasništvu” kazao je Christopher Apostele iz Sothebyja za CNN.

U usporedbi s drugim slikama, slika Mladi muškarac s medaljonom ističe se relativnom jednostavnošću. Mladi čovjek, uokviren pozadinom svijetloplavog neba i pravokutnim prozorom, gleda u promatrača spokojnim pogledom. U ruci drži okrugli okvir na kojem je druga slika. Ovaj neobični dodatak generacijama je zbunjivao znanstvenike. Slika u medaljonu prikazuje starijeg sveca s dugom bradom, uokvirenog zlatnom pozadinom.

Većina stručnjaka portret pripisuje slikaru iz Siene Bartolomeu Bulgariniju koji je djelovao stoljeće prije nego je Botticelli naslikao mladića. Zašto je dodan ovoj slici, ne zna se i može se jedino nagađati.

‘Njegova ljepota je suvremena i vječna’

Stapleford je u svojoj studiji tvrdio da je medaljon na slici originalan. Neki smatraju da uključivanje starijeg sveca na sliku služi isticanju mladosti i ljepote muškarca i možda pruža trag identiteta osobe. Ne zna se sa sigurnošću koga portret prikazuje, ali misli se da je to Giovanni di Pierfrancesco de Medici, čiji je rođak Lorenzo Veličanstveni bio jedan od najvažnijih Botticellijevih mecena.

Botticelli je prikazao muškarca kao vrhunac renesansnog idola muške ljepote. Odjeća na osobi je očito najfinije kvalitete ali skromna. “Iako mu je 550 godina, njegova ljepota je suvremena i vječna” piše Guardian.