Dimitrije Popović za Telegram otvorio vrata izložbe 'Mit mode'. Očekuje nas četrdesetak recentnih radova velikog umjetnika

Popović ovom serijom slikarskih interdisciplinarnih radova otvara nova pitanja o modi, tijelu, tjelesnosti i materijalnosti

DIMITRIJE POPOVIC-foto cetkovic
FOTO: Sasa Cetkovic/Telegram

Jedan od naših najznačajnijih suvremenih umjetnika, slikar, kipar i grafičar svjetskog glasa Dimitrije Popović, iza kojeg je više od 50 godina umjetničkog rada, danas u 19 sati otvara izložbu “Mit mode” u galeriji Bačva Meštrovićevog paviljona.

Tim povodom umjetnik je za Telegram otvorio vrata izložbe kako bi nam pružio mali uvid u ono što nas očekuje večeras.

Dosad neviđene haljine Sasa Cetkovic/Telegram

Od 7. do 25. veljače bit će izloženo četrdesetak njegovih radova; slika, crteža i objekata nastalih u posljednje četiri godine i to u organizaciji Muzeja Mimara zatvorenog radi obnove, pa izložbu tako ugošćuje Hrvatsko društvo likovnih umjetnika.

Popović će, između ostaloga, izložiti i dosad neviđene haljine.

U modnim spektaklima kao posebnim fenomenima suvremene kulture – tvrdi Popović – žensko se tijelo pojavljuje u dvostrukoj funkciji.

“Pokazuje odjevne predmete i biva pokazano, dok vitke manekenke savršene građe svoj izgled, dotjeran uz pomoć rigoroznih fitnes tretmana, kozmetike, liftinga, silikona, botoksa ili filera, dovode do granica stvarnog”.

Sasa Cetkovic

 

Kolažna armatura ženskog tijela

Autorica predgovora kataloga Petra Krpan smatra kako tom serijom slikarskih interdisciplinarnih radova autor otvara nova pitanja o modi, tijelu, tjelesnosti i materijalnosti, a središnja misao je žensko modno tijelo, ono koje je fluidno, metamorfno i koje je u stalnoj mijeni.

“Popović precizno uočava tu mijenu i bilježi je svojim raznovrsnim kombiniranim slikarskim tehnikama – od akrila do crteža – ne bi li dobio kolažnu armaturu ženskog tijela. Primjenom raznovrsnih tehnika, umjetnik ‘oživljava’ tijelo”, ustvrdila je.

Petra Krpan i Dimitrije Popović Sasa Cetkovic/Telegram

Na otvorenju će se izvesti i dva performansa nadahnuta izlošcima, “Modni kavez” Branke Vučetić Atletić i “Ja sam koji jesam“ Josipa Joška Tešije.