Nekad je nužno odabrati stranu

Dugo se vjerovalo da je ova slika rani rad čuvenog El Greca, sad je otkriveno tko je pravi autor

Vjeruje se da je sliku naslikao španjolski umjetnik iz 16. stoljeća, Alonso Sanchez Coello

FOTO: Wikimedia

Dugo se vjerovalo da je autor slike Dama u krznenom ogrtaču, koja je procijenjena na 26 milijuna dolara, španjolski renesansni majstor El Greco. Neki su kritičari bili skeptični oko ove atribucije jer je rad toliko različit od većine El Grecovih drugih radova.

Sad su eksperti iz Museo National del Prado u Madridu, sa sveučilištem Glasgow i Glasgow Museums, proveli detaljna ispitivanja površine slike uz mikroskopske analize uzoraka, javlja BBC. Koristili su i ultracrvenu reflektografiju kako bi pokušali otkriti eventualne preliminarne skice koje su često skrivene slojevima boje. Načinili su i radiografiju rentgenskim zrakama da dobiju informacije o materijalu i tehnikama koje su korištene, i o stilu umjetnika.

Slika Dame u krznenom ogrtaču Wikimedia

Bila je izložena u u Louvreu kao rani El Grecov rad

Slika je 1838.godine bila izložena u Louvreu, označena kao rani El Grecov rad, nastao nakon što se slikar smjestio u Španjolskoj oko 1570. godine. No, nove analize otkrivaju da je sliku naslikao španjolski umjetnik iz 16. stoljeća, Alonso Sanchez Coello (1531-1588).

Sliku je kupio Britanac Sir William Stirling Maxwell i dio je kolekcije španjolskih radova koju je zajedno s Pollok House, nekad kućom obitelji Stirling Maxwell, unuka vlasnika donirala gradu Glasgowu 1967. godine.

Obnavljanje nekad bogate reputacije Coella

Sve analize ukazuju na to da su materijali i tehnike koji su korišteni na slici u stilu prakse šesnaestog stoljeća u Španjolskoj. “Kompozicija slojeva je različita od one koju poznajemo kod El Greca”, kaže dr. Marc Richter sa Sveučilišta Glasgow.

Slika se trenutno nalazi u Glasgow Museums Resource Centre i može se vidjeti na zahtjev. Očekuje se da će se u Pollok House, gdje su izložena brojna umjetnička djela, vratiti sljedećeg ljeta. Stručnjaci se nadaju da će ovo zadnje otkriće pomoći ponovnom uspostavljanju reputacije slikara Sanchez Coella, glavnog slikara portreta na dvoru Filipa II. U to doba divili su mu se više nego El Grecu.