Mjuzikl o povijesti izdavačke kuće Motown pokušat će ugurati više od 50 hitova unutar 2 sata

Radnja prati povijest Motowna i životni put osnivača Berryja Gordyja

Diana Ross (C) poses with Lynda Laurence (L) and Scherrie Payne (R) of the Supremes at a news conference to announce the Return of Love tour. Ross highlighted that she is touring with the Supremes but it is not a reunion tour. AFP PHOTO/Doug KANTER
FOTO: AFP

Jedno kazalište na londonskom West Endu priprema novi mjuzikl koji će se baviti glazbom proizašlom iz legendarnog Motowna. Ovu izdavačku kuću je krajem 50-ih godina u Detroitu pokrenuo Berry Gordy, i ona je bila ključan faktor u integraciji afroameričke glazbe u popularnu kulturu SAD-a. Za ovu kuću neke od svojih najboljih albuma izdali su glazbenici poput Diane Ross i Supremesa, Jackson 5, Steviea Wondera, Smokeyja Robinsona, Marvina Gayea, The Temptationsa i drugih.

U ovom mjuziklu će se izvesti više od 50 hitova proizašlih iz Motowna, no neki od njih su skraćeni kako bi sve stalo u predstavu koja će trajati dva sata. Dio hitova je izbačen iz predstave jer se ne uklapaju u radnju koja prati mladog poduzetnika Gordyja koji s pozajmljenih 800 dolara pokreće svoju izdavačku kuću, i paralelno s njom glazbenu revoluciju.

Burni odnos s Dianom Ross

Radnja se također dotiče njegove burne romantične veze s Dianom Ross, mladom pjevačicu kojoj je Gordy bio mentor i čiju je karijeru lansirao u sferu superzvijezde. “Kad sam se prvi put susreo s članicama grupe Supremes, Dianu sam doživio kao poprilično samouvjerenu i drsku pjevačicu. Ona je imala jasnu viziju njihove budućnosti i znala je da može postati velikom zvijezdom”, rekao je Gordy za Independent prilikom nedavnog posjeta Londonu gdje je prisustvovao probama ovog mjuzikla.

https://www.youtube.com/watch?v=izzKUoxL11E

Supremes nisu uživale potporu većeg dijela Motowna zbog slabih prodajnih rezultata prvih nekoliko singlova, no kad je izašla pjesma “Where Did Our Love Go” sve se promijenilo. Taj singl postigao je veliki uspjeh i otvorio im vrata europskog tržišta.

Gordy je također bio majstor u motiviranju svojih glazbenika. Bio je poznat po tome što je između njih stvarao natjecateljski odnos gdje bi se pjevači takmičili u tome čiji će singl ili album biti uspješniji. “Natjecanje stvara šampione”, govorio je Gordy u to vrijeme.

Socijalna važnost Motowna

Mjuzikl će staviti naglasak i na važnost Motowna u socijalnom aspektu. Ova izdavačka kuća je, naime, povezala crnu i bijelu publiku u vrijeme snažnih rasnih netrepeljivosti u SAD-u. “Prvi problem na kojeg sam naišao bili su bijeli DJ-i na radijskim postajama. Kad bi im donio Motown izdanja, uz objašnjenje kako je to svjetska glazba koja ne poznaje rase, rekli bi mi da je njihova glazba bijela i da odnesem te ploče radijskim postajama koje puštaju crnačku glazbu”, rekao je Gordy.

BERRY GORDY
BERRY GORDY AFP/AFP

Prvi ozbiljniji uspjeh u Europi Motownovi izvođači doživjeli su upravo u Londonu, gdje su brojne piratske radijske postaje vrtile njihova izdanja i time stvarale novu publiku, uglavnom mlađe generacije. Oni su svoju djecu odgojili na toj glazbi, i zato trenutno u Londonu vlada veliki interes za ovim mjuziklom koji će se premijerno izvesti u veljači iduće godine.