Kakav kaos. Operni pjevači HNK poslani da drže probu u vojnoj dvorani bez klavira, dok ročnici tamo dižu utege

To pritom nije jedini bizar: u dvoranu nije dopremljen klavir bez kojeg pjevači ne mogu vježbati

Portal Teatar.hr danas je izvijestio o nadrealnoj situaciji kroz koju su sinoć morali prolaziti članovi Opere zagrebačkog HNK. Proba za skoru premijeru opere Lastavica trebala je biti održana u sportskoj dvorani Hrvatskog vojnog učilišta Dr. Franjo Tuđman, dok su, u istom prostoru i u isto vrijeme, ročnici održavali kondicijske treninge.

To pritom nije jedini bizar: u dvoranu nije donesen ni klavir bez kojeg pjevači ne mogu vježbati pa je ravnatelj Opere, Giorgio Surian, osobno dopremio priručne klavijature. Redatelj predstave Hugo de Ana na tom se pokušaju pokusa pak nije ni pojavio. Premijera operne predstave, usput, za devet je dana, što slučaj čini još većom blamažom kakvu je uistinu teško zamisliti u ozbiljnoj europskoj opernoj kući.

Fotografija s pokušaja održavanja operne probe u dvorani bez akustike i klavira. Na vrhu se vide ročnici koji vježbaju na spravama

Upozorili su na kaos

Teatar.hr problematizira loše planiranje jer je u razmaku od samo tjedan dana HNK zakazao dvije premijere; dramu 64 i operu Lastavica, što je evidentno nemoguće organizirati. Na kaos su nedavno upozorili i sindikalni povjerenici u funkciji Radničkog vijeća HNK koji su poslali pismo Ministarstvu kulture, zagrebačkom gradonačelniku te saborskom i gradskom Odboru za kulturu. “Da su bar dijelom u pravu, pokazala je sinoćnja proba Opere”, poentirao je Teatar.hr.

U spomenutom pismu koje sindikalni povjerenici osobno potpisuju, stoji kako im “Uprava trenutačno nije pokazala da uopće postoji kvalitetna komunikacija između Uprave, Osnivača i Stožera koja bi obuhvatila donošenje ključnih odluka, odnosno, Uprava temeljem aktualnih mjera nije donijela nikakvu novu odluku kojom bi usmjerila rad u ovoj sezoni”.

‘Nemamo uvjete za rad’

U nastavku pišu: “Na sastanku se od nas također tražilo da predlažemo i razmatramo donošenje zajedničkih odluka o daljnjem funkcioniranju Kazališta, što smatramo krajnje neprimjerenim s obzirom na dosadašnje okolnosti i način rada ove Uprave – koja, po zakonu, mora donositi odluke o načinu rada kako u pretpandemijskim, tako i u pandemijskim uvjetima.

Svojevrsni status quo akumulira neizvjesnost i zabrinutost kod zaposlenika koji su svi željni raditi, a kojima je rad u normalnim uvjetima doveden u pitanje, te se sada već može usporediti s onim iz istog razdoblja prošle godine. Nadalje napominjemo kako je sezona ‘21/‘22. većim dijelom planirana s izvođenjem predstava u pretpandemijskom obliku, a tu je i činjenica da Uprava nije u pisanom obliku obavijestila ansamble na koji je način planiran rad, a kamoli da je osigurala uvjete rada kako za nove, tako i za reprizne produkcije”.

Sindikalni povjerenici istaknuli su i kako, citiramo, već godinama svjedoče načinu funkcioniranja ove Uprave – radnom kaosu kojem je uzrok loše planiranje, nepoznavanje procesa rada, srozavanje profesionalnih kriterija rada – pogotovo u pandemijskom periodu.