Petak u HNK-u zvuči dosta zabavno; imaju koncert evergreena s najvećim zvijezdama pa tulum na otvorenom

Koncert počinje u 20 sati, ulaznice koštaju 70, odnosno 50 kuna

18.11.2015. Dubravka Separovic, foto sasa cetkovic
FOTO: foto saša ćetković

Dodjelom nagrada Mila Dimitrijević za najbolja ostvarenja u dramskim predstavama, Vladimir Ruždjak/Marijana Radev za najbolja ostvarenja u opernim predstavama i Oskar Harmoš/Ana Roje za najbolja ostvarenja u baletnim predstavama 1. srpnja bit će zaključena ova sezona Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu pod vodstvom intendantice Dubravke Vrgoč te trojice njezinih direktorskih mušketira: Ivice Buljana (Drama), maestra Nikše Bareze (Opera) i Leonarda Jakovine (Balet).

Kao krunu ove sezone, HNK prvi put organizira veliki gala koncert, naslovljen Zagreb i ja se volimo tajno, svojevrsni glazbeno-scenski potpuri zagrebačkih melodija kao što su Golubovi, Vraćam se Zagrebe tebi, Serbus dragi Zagreb moj i evergreena poput Summertima, Carusa ili La musica di notte.

Zgodno je što će koncert započeti odmah nakon dodjela nagrada najboljim umjetnicima, a u njemu će se na sceni naći novi glumački članovi ove kuće: Ksenija Marinković, Jadranka Đokić i Mislav Čavajda, dvoje glumaca koji podjednako dobro pjevaju i plešu, poput Nikše Kušelja i Dušana Bučana, te mladi Silvije Vovk, Buljanov ljubimac iz Vučjaka i Tri zime.

Dado Matanić kao DJ na otvorenom

Bit će tu i nacionalne prvakinje Opere Ivanka Boljkovac (rijetka prigoda da se barem na jednu večer vrati na matičnu scenu) i Dubravka Šeparović Mušović, prvakinja Opere Adela Golac Rilović, prvak Opere Ozren Bilušić, članovi zbora Ivo Gamulin Gianni i Kristijan Beluhan, zatim mladi glazbenik, dirigent i aranžer Darijan Ivezić, dvije japanske zvijezde Rieka Suzuki i Simon Yoshida iz Tri zime, koji su na svoj način otpjevali Golubove i oduševili publiku, te gitarist, aranžer i skladatelj Ante Gelo s orkestrom.

Zgodno je što će se poslije koncerta zabava nastaviti na otvorenom, a za zabavu će biti zadužen Dalibor Matanić, nakon što je montirao prve epizode serije Novine koju ćemo od jeseni gledati premijerno na HRT-u, kao ekskluzivni DJ.

Najava sljedeće sezone Dubravke Vrgoč i njezina tima najavljuje manje eksperimenata, te povratak vječnim klasicima u Drami, Operi i Baletu. Već su započele probe Molièreova Tartuffea, u kojem će se u režiji Eduarda Milera u naslovnoj ulozi prvi put na novoj matičnoj sceni pojaviti Mislav Čavajda.

Dolazi jedan od najcjenjenijih europskih redatelja

Mate Matišić napravio je odmak od ruralnih priča i napisao modernu dramu o sebi i svojoj obitelji naslovljenu Ljudi od voska, koju kao hrvatsku praizvedbu postavlja Janusz Kica. Jedna od najuspješnijih britanskih redateljica Polly Findlay već je boravila u Zagrebu, organizirala audiciju među 40 glumaca i odabrala ekipu za Zimsku priču Williama Shakespearea. Posebno se iščekuje na kraju dramske sezone Čehovljev Ivanov u postavi Eimuntasa Nekrošiusa, jednog od najcjenjenijih europskih redatelja litvanskih korijena.

Koncertna izvedba oratorija Gurre-Lieder okupit će petero opernih solista, naratora, zbor i veliki orkestar, pod ravnanjem maestra Nikše Bareze, s etabliranim tenorom Michaelom Robertom Hendricksom kao Waldemarom, na početku sezone u rujnu.

Komičnu operu Don Pasquale Gaetana Donizettija postavit će Dora Ruždjak Podolski, pod ravnanjem Josipa Šege, kao prvu koprodukciju s Operom mariborskog SNG-a. Satiričnu Prokofjevuoperu Zaljubljen u tri naranče režirat će, nakon punih 46 godina odsutnosti tog djela s pozornice nacionalne kuće, Krešimir Dolenčić, a dirigirati Bareza. A operna će se sezona završiti izvedbom veličanstvene Verdijeve opere Don Carlos, koju će postaviti njemački redatelj Derek Gimpel.

Baletna verzija Gospode Glembajeva

Dva suvremena autorska plesna djela Tamni pejzaži Marjane Krajač i Bolero Maše Kolar bit će praizvedeni u jednoj večeri kao prva baletna premijera jesenske sezone. Najpopularniji bijeli balet Labuđe jezero, koji se nikad ne mora bojati za manjak publike, vratit će na scenu HNK-a ruski plesač i ravnatelj Baleta u Beču i Berlinu Vladimir Malakhov, prvi put u Zagrebu.

No, najveće iznenađenje baletne sezone bit će, zasigurno, praizvedba baletne verzije kultne Krležine drame Gospoda Glembajevi. Nakon velikog uspjeha s Karenjinom koreografirat će je Leo Mujić, a šuška se da bi se kao barunica Castelli na scenu, nakon porodiljnog dopusta, mogla vratiti nacionalna prvakinja Baleta Edina Pličanić.

Bijeg od turbulentno dramatične stvarnosti

Kako sezonu koja upravo završava procjenjuje i što očekuje od neobičnog gala koncerta, za Telegram ekskluzivno komentira podjednako hvaljena i osporavana intendantica Dubravka Vrgoč:

“Zagrebački HNK završit će sezonu svečanim koncertom za kojeg smo naziv ‘posudili’ iz jedne Arsenove pjesme: Zagreb i ja se volimo tajno… Okupit će naše operne pjevače i glumce, koji će recitirati pjesme posvećene našem gradu te pjevati evergreene, starozagrebačke melodije i šansone.

Teatar koji je važan svome gradu

Oprostit ćemo se tako od sezone u kojoj smo se bavili onim temama što se izravno upisuju u naše sudbine, ili, pak, onima koje su nam nudile bijeg od turbulentno dramatične stvarnosti. Bila je to sezona koja će se pamtiti po velikim uspjesima Tri zime Tene Štivičić i Kosorove Žene, po smionom autorskom projektu Bobe Jelčića Na kraju tjedna, kao i onom Pippa Delbona, koji će u sljedećoj sezoni obići dvadesetak europskih kazališnih metropola.

U Operi to je hvaljeni Mozartov Figarov pir, pa hrvatska praizvedba Verdijeve opere Sicilijanske večernje, nakon 160 godina od njezine praizvedbe, premijerna izvedba Puccinijeve Manon Lescaut i hrvatska verzija Mimi, u koprodukciji s pariškim Theatre Bouffes du Nord. U Baletu je to Romeo i Julija u koreografiji Patricea Barta, koji je osvojio publiku različitih generacija, Zurovčev autorski projekt Modrobradi, te obiteljski balet Petar Pan Brune Bjelinskog. Bila je to i sezona u kojoj se publika vratila u naše kazalište i u kojoj smo pokazali kako teatar može biti važan u svom gradu. Stoga se ovim koncertom, kao i partyjem nakon njega ispred naše zgrade, s DJ-om Dadom Matanićem, zahvaljujemo i našoj publici i našem gradu.”