Pokazalo se da generacija djevojčica koje su nekad čitale Harryja Pottera danas oblikuje tržište knjiga

Generacija Potterovki svojim književnim ukusom definira što će se izdavati

Harry Potter fan Bea Brabante (C) couldn't wait until she got home before reading the sixth book in the J.K.Rowling phenomenon -- Harry Potter and the Half-Blood Prince -- in Sydney, 16 July 2005. Approximately 270 million copies of the Harry Potter books have been sold worldwide: over 6.5 million copies in Australia alone!  AFP PHOTO/Torsten BLACKWOOD / AFP / TORSTEN BLACKWOOD
FOTO: AFP

Jedno novo istraživanje pokazalo je da su žene koje su čitanje zavoljele uz serijal o Harryju Potteru faktor koji definira današnji svijet književnosti. One su, naime, kupci koji prodaju trilera, bojanki za odrasle i knjiga o zdravoj prehrani drže na zavidnoj razini.

Istraživanje izdavačke kuće Nielsen Book pokazuje tako primjerice da je prodaja fikcije prošle godine porasla za 5.2 posto; od toga se na prodaju krimića i trilera odnosi 29 posto, dok na prodaju druge književne fikcije otpada 41 posto.

Procjenjuje se i da je sektor krimića prošle godine ostvario rekordan uspjeh prodavši više od 25 milijuna primjeraka knjiga iz tog područja. Isto istraživanje pokazalo je i da takvu vrstu književnosti, popularno zvanu i grip lit, većim dijelom kupuju žene (67 posto) stare između 24 i 34 godine.

Nekadašnje čitateljice Harryja Pottera danas pokreću tržište knjiga

No, još je i zanimljivija činjenica da stručnjaci smatraju da je do ovakvog trenda došlo zahvaljujući čitateljicama koje su odrastale uz Harryja Pottera.

Neill Denny, urednik Bookbruncha, rekao je da trend bolje prodaje knjiga postoji zahvaljujući dvanaestogodišnjakinjama koje su 1997. čitale prvi dio Harryja Pottera. Te su žene danas tridesetjednogodišnjakinje koje, po njegovom mišljenju, definiraju prodaju knjiga.

Generacija s golemom platežnom moći

Jo Henry iz izdavačke kuće Nielsen Book slaže se s Dennyjem i navodi da su upravo te žene zaslužne za oblikovanje poslovnih planova i politika izdavačkih kuća. “Generacija Potter čitala je još pred dvije godine književnost namijenjenu mladima, a danas čitaju krimiće i trilere”, dodaje.

“To je generacija na koju moramo obratiti pozornost – očito se radi o velikim zaljubljenicima u književnost, a mi se moramo pobrinuti za to da ta književnost do njih i dopre na pravi način”, tvrdi. “Radi se o društvenoj niši s golemom platežnom moći, a ta platežna moć s vremenom će samo još dodatno rasti”, zaključuje.

Rekordan rast prodaje knjiga

“Preksrasno je što je generacija Harryja Poterra još uvijek zaljubljena u čitanje”, misli Kate Skipper, Waterstonesova direktorica prodaje. “Prodaja trilera cvijeta zahvaljujući naslovima koji se ne obraćaju isključivo ženama ili muškarcima”, dodaje.

No, najbolje to pokazuju brojke. Tako je prošlogodišnja prodaja knjige narasla za 3.7 posto, dok se u odnosu na isto razdoblje ostvareni profit povećao za 6.6 posto.