Nekad je nužno odabrati stranu

Predstavljamo 10 finalista najvažnijeg (regionalnog) festivala fotografije

Svi misle da bi ovogodišnji Organ Vida mogao biti najbolji dosad

Futuristic Archaeology
FOTO: Daesung Lee

Organ Vida će u rujnu postati mjesto susreta tridesetak inozemnih umjetnika i stručnjaka za fotografiju koji će se predstaviti u sklopu programa kroz predavanja, izlaganja, panele, radionice i razgovore na vodstvima kroz izložbe. Ovogodišnje, sedmo, izdanje Organa tematizirat će granice, a izbor projekata je bio najraznolikiji dosad. Iako prevladavaju istraživački projekti dokumentarno-konceptualnog pristupa, konačni izbor odražava različite načine razmišljanja o pojmu granica, kako u pogledu teme tako i pristupa.

Sam je natječaj trajao nešto više od mjesec dana, a za to se vrijeme prijavilo preko 300 domaćih i inozemnih fotografskih projekata iz čak 47 zemalja svijeta, što se može smatrati itekakvom potvrdom kvalitete, ali i međunarodne relevantnosti ovog festivala.

Finaliste koji će u rujnu dobiti priliku da svoje radove izlože u Galeriji Klovićevi dvori odabrao je žiri sastavljen od najznačajnijih imena inozemne i domaće fotografske scene: Roger Ballen, Simon Bainbridge, Rob Hornstra, Michael Famighettii, Alessandro Imbriaco, Hannah Starkey i Sandra Vitaljić.

1. Michel Le Belhomme: “Dva labirinta”

Les Deux Labyrinthes
Les Deux Labyrinthes michel le belhomme

Michel Le Belhomme u seriji Dva labirinta u konfliktu je s pejzažem kao vizijom i produktom prostora pri čemu ih preslikava u mape i kreacije koji su na granici između dokumentacije i fikcije.

2. Paolo Ciregia: “U Ukrajini”

U Ukrajini
U Ukrajini PAOLO CIREGIA

Paolo Ciregia dokumentira posljedice Ukrajinske krize, posebice stanje u pokrajini Donbass serijom fotografija U Ukrajini.

3. Alnis Stakle: “Teorija R”

Theory of R
Theory of R Alnis Stakle

Teorija R je serija fotografija Alnisa Staklea u kojoj daje viđenje svog rodnog grada Rige koji ispod blještavila i sigurnih turističkih ruta skriva ruševine sovjetske arhitekture te mnoge opasnosti unutar urbane sredine.

4. Lana Mesić: “Anatomija oprosta”

Anatomy of Forgiveness
Anatomy of Forgiveness Lana Mesić

Posljedicama genocida u Ruandi bavi se nizozozemska fotografkinja hrvatskog podrijetla, Lana Mesić, koja kroz seriju Anatomija oprosta ispituje žrtve i počinitelje zločina.

5. Myriam Meloni: “Limbo”

Limbo
Limbo Myriam Meloni

Problem još jedne afričke države, u ovom slučaju Maroka definira Myriam Meloni serijom Limbo koja prikazuje zarobljene migrante kojima je ostala samo nada za boljim životom i odlaskom u Europu.

6. Tommas Tanini: “H. je rekao da nas voli”

 H. said he loved us
H. said he loved us Tommaso Tanini

H. je rekao da nas voli fotografa Tommasa Taninia istražuje osjećaje straha i ugnjetavanja uzrokovane životom u DR Njemačkoj.

7. Arnau Bach: “Predgrađe”

Suburbia
Suburbia Arnau Bach

Arnau Bach fotografijama Predgrađe odražava životni stil mladih u getoima u predgrađu Pariza.

8. Anton Poyakov: “Pridnjestrovski konglomerat”

Transnistria Conglomerate
Transnistria Conglomerate Anton Polyakov

Projekt Pridnjestrovski konglomerat fotografa Antona Polyakova daje nam autorovo viđenje Pridnjestrovlja, nekadašnjeg dijela Sovjetskog saveza.

9. Daesung Lee: “Futuristička arheologija”

Futuristic Archaeology
Futuristic Archaeology Daesung Lee

Daesung Lee, koji je i lani bio finalist festivala Organ Vida, ove godine predstavlja projekt Futuristička arheologija. Serijom fotografija problematizira tradicionalni Mongolski nomadski način života koji je ugrožen zbog promjena u okolišu.

10. Aras Goekten: “Arkanum”

Arkanum
Arkanum Aras Gškten

Serija Arkanum autora Arasa Goektena fokusira se na današnje metropole i bavi se odnosom čovjeka prema svojoj urbanoj sredini i arhitekturi.