Predstavljamo 10 finalista najvažnijeg (regionalnog) festivala fotografije
Svi misle da bi ovogodišnji Organ Vida mogao biti najbolji dosad
Organ Vida će u rujnu postati mjesto susreta tridesetak inozemnih umjetnika i stručnjaka za fotografiju koji će se predstaviti u sklopu programa kroz predavanja, izlaganja, panele, radionice i razgovore na vodstvima kroz izložbe. Ovogodišnje, sedmo, izdanje Organa tematizirat će granice, a izbor projekata je bio najraznolikiji dosad. Iako prevladavaju istraživački projekti dokumentarno-konceptualnog pristupa, konačni izbor odražava različite načine razmišljanja o pojmu granica, kako u pogledu teme tako i pristupa.
Sam je natječaj trajao nešto više od mjesec dana, a za to se vrijeme prijavilo preko 300 domaćih i inozemnih fotografskih projekata iz čak 47 zemalja svijeta, što se može smatrati itekakvom potvrdom kvalitete, ali i međunarodne relevantnosti ovog festivala.
Finaliste koji će u rujnu dobiti priliku da svoje radove izlože u Galeriji Klovićevi dvori odabrao je žiri sastavljen od najznačajnijih imena inozemne i domaće fotografske scene: Roger Ballen, Simon Bainbridge, Rob Hornstra, Michael Famighettii, Alessandro Imbriaco, Hannah Starkey i Sandra Vitaljić.
1. Michel Le Belhomme: “Dva labirinta”
Michel Le Belhomme u seriji Dva labirinta u konfliktu je s pejzažem kao vizijom i produktom prostora pri čemu ih preslikava u mape i kreacije koji su na granici između dokumentacije i fikcije.
2. Paolo Ciregia: “U Ukrajini”
Paolo Ciregia dokumentira posljedice Ukrajinske krize, posebice stanje u pokrajini Donbass serijom fotografija U Ukrajini.
3. Alnis Stakle: “Teorija R”
Teorija R je serija fotografija Alnisa Staklea u kojoj daje viđenje svog rodnog grada Rige koji ispod blještavila i sigurnih turističkih ruta skriva ruševine sovjetske arhitekture te mnoge opasnosti unutar urbane sredine.
4. Lana Mesić: “Anatomija oprosta”
Posljedicama genocida u Ruandi bavi se nizozozemska fotografkinja hrvatskog podrijetla, Lana Mesić, koja kroz seriju Anatomija oprosta ispituje žrtve i počinitelje zločina.
5. Myriam Meloni: “Limbo”
Problem još jedne afričke države, u ovom slučaju Maroka definira Myriam Meloni serijom Limbo koja prikazuje zarobljene migrante kojima je ostala samo nada za boljim životom i odlaskom u Europu.
6. Tommas Tanini: “H. je rekao da nas voli”
H. je rekao da nas voli fotografa Tommasa Taninia istražuje osjećaje straha i ugnjetavanja uzrokovane životom u DR Njemačkoj.
7. Arnau Bach: “Predgrađe”
Arnau Bach fotografijama Predgrađe odražava životni stil mladih u getoima u predgrađu Pariza.
8. Anton Poyakov: “Pridnjestrovski konglomerat”
Projekt Pridnjestrovski konglomerat fotografa Antona Polyakova daje nam autorovo viđenje Pridnjestrovlja, nekadašnjeg dijela Sovjetskog saveza.
9. Daesung Lee: “Futuristička arheologija”
Daesung Lee, koji je i lani bio finalist festivala Organ Vida, ove godine predstavlja projekt Futuristička arheologija. Serijom fotografija problematizira tradicionalni Mongolski nomadski način života koji je ugrožen zbog promjena u okolišu.
10. Aras Goekten: “Arkanum”
Serija Arkanum autora Arasa Goektena fokusira se na današnje metropole i bavi se odnosom čovjeka prema svojoj urbanoj sredini i arhitekturi.