Nekad je nužno odabrati stranu

Telegram recenzija: Što je tako privlačno kod TV serije Narcos?

Narcos opisuje brzi rast i spektakularnu propast kralja kokaina Escobara

Ako postoji jedan žanr kojeg na televiziji ne nedostaje, onda su to kriminalističke drame. U posljednjih pet godina pojavio se čitav niz prosječnih ostvarenja koja manje ili više nalikuju na CSI ili Zakon i red, i koja nisu ponudila ništa originalno.

Početkom 2014. prvo neočekivano iznenađenje došlo je u formi True Detectiva, mračne drame koja je iznimnu popularnost stekla na snazi dvojice sjajnih protagonista koje su odglumili Matthew McConaughey i Woody Harrelson. Druga sezona ove serije donijela je posve novi koncept, likove i glumce, ali ne i istu razinu popularnosti. Otprilike u isto vrijeme kad je True Detective završio s emitiranjem, pojavila se serija Narcos, proizvod najpopularnije američke streaming platforme Netflix.

Brzi rast i spektakularna propast

U deset epizoda prve sezone Narcos opisuje brzi rast i spektakularnu propast kolumbijskog kralja kokaina Pabla Escobara, te krvavi rat između američke agencije za suzbijanje zlouporabe droga DEA-e i notornog kartela Medellin. U vrlo kratkom roku ova serija redatelja Josea Padilhe stekla je veliku popularnost u SAD-u, a potom i u ostatku svijeta.

Primjerice, samo u Velikoj Britaniji je dosad na zahtjev pogledana 2 i pol milijuna puta, pri čemu je vrlo važno naglasiti da je tu riječ samo o korisnicima Netflixa, dok su svi ostali kojima je ova usluga nedostupna (pa tako i mi u Hrvatskoj) osuđeni na ilegalni streaming.

Mješavina Žice i filma Dobri momci

Što je tako privlačno kod Narcosa? Onima koji još nisu pogledali najlakše ih je opisati kao mješavinu serije Žica i filma Dobri momci koja daje eksplicitan uvid u jedan od najsmrtonosnijih obračuna u ratu s narkobossovima. Kroz sve epizode gledatelje vodi naracija DEA-ova agenta Stevea Murphyja (Boyd Holbrook) koji objašnjava kako je tijekom 70-ih godina droga stizala u Miami zahvaljujući vrlo lukavim metodama kolumbijskih švercera. U vrlo kratkom roku taj posao je izrastao u industriju vrijednu 50 milijardi dolara, no taj krvavo zarađeni novac je za sobom ostavio tisuće mrtvih.

Na prvi pogled Murphy je glavna zvijezda ove serije, no kako radnja odmiče i kako postupno upoznajemo sve predstavnike narko kartela, to se mijenja. Wagner Moura u ulozi Pabla Escobara je najimpresivnija pojava u Narcosima. Escobar je bio kompleksna ličnost koja je istodobno bila karizmatična i okrutna. Moura je to sjajno odglumio, pretvorivši Escobara u svojevrsnog latinoameričkog Tonyja Soprana. Natjerao je gledatelje da sa sramom navijaju za njega, iako su svi svjesni kako je zapravo riječ o hladnokrvnom ubojici.

Većina dijaloga na španjolskom

Netflix je svjesno ušao u rizik odlučivši da većina dijaloga u seriji bude na španjolskom, zbog čega su mogli značajno izgubiti na gledanosti. Poznato je kako Amerikanci preferiraju da svi internacionalni zlikovci, bilo Rusi, Nijemci ili Kolumbijci, pričaju engleski sa snažnim naglaskom. Ova odluka se ipak pokazala ispravnom i Narcosima je dala dodatnu dozu autentičnosti.

S obzirom na visoku gledanosti i činjenicu da je ostao dobar dio priče o Pablu Escobaru koji nije ispričan u prvoj sezoni, bilo je za očekivati da će se snimati i druga, što je nedavno potvrđeno. Prema nekim predviđanjima, Narcos je trenutačno jedina serija koja bi gledanošću mogla prestići Igru prijestolja.

Naziv serije: Narcos

Autori: Carlo Bernard, Chris Brancato, Doug Miro,Paul Eckstein

Glavne uloge: Wagner Moura, Boyd Holbrook, Pedro Pascal