Nekad je nužno odabrati stranu

Skupina arhitekata istupila je protiv natječaja za veliki projekt u Gružu, kažu da je pobjednički rad plagijat

Tvrde i kako rad ne udovoljava temeljnim zahtjevima GUP-a Dubrovnika

21.04.2016., Gruz, Dubrovnik - Zaljev dubrovacke luke Gruz.
Photo
FOTO: PIXSELL

Skupina hrvatskih arhitekata prilično je ljuta zbog rezultata natječaja za idejno rješenje novog brodskog i autobusnog terminala u dubrovačkom Gružu. Kažu da je prvonagrađeni rad gotovo identičan idejnom rješenju drugog autora objavljenom u rujnu 2015. godine.

U priopćenju agencije IMC, a iza kojega stoje i istaknuti arhitekti Dražen Juračić, Jelena Skorup, Igor Vrbanek, Marko Murtić, Ana Aščić, Sanja Filep i Vesna Mikić, obrazlažu se razlozi burne reakcije arhitekata.

Kako stoji u priopćenju, prvonagrađeni rad na natječaju, onaj austrijskog arhitekta Alfreda Michaela Schludera iz Beča, u potpunoj je podudarnosti s idejnim rješenjem koje je izradio Konzorcij tvrtki Kamgrad i Bouygues Batiment International u rujnu 2015. godine, a koje je Ministarstvo zaštite okoliša i prirode objavilo na svojoj web stranici 11. ožujka 2016. godine, dakle 40 dana prije početka Natječaja kao dio Elaborata zaštite okoliša za Novi terminal za kruzere i trgovački centar u Dubrovniku.

Temeljni i neotklonjivi nedostatak

“Rješenje Kamgrada i tvrtke Bouygues Batiment International za Gruški terminal su neki natjecatelji vidjeli na portalu Ministarstva zaštite okoliša i prirode, međutim nisu ga smatrali relevantnim ni korisnim, jer ima temeljni i neotklonjivi nedostatak: daleko premalen broj garažnih mjesta.
Naime, GUP Dubrovnika i UPU Gruža propisuju 1.530 garažnih mjesta unutar koncesijskog prostora, a u Elaboratu je ostvareno samo 580, tj. niti 40% traženih garažnih kapaciteta.

Prvonagrađeni autor nije korigirao taj uistinu veliki nedostatak nego je doslovno preuzeo iz rješenja Kamgrada i Bouygues Batiment International premalenu garažu i ostao na 580, umjesto (urbanističkim planovima traženih) 1.530 garažnih mjesta,” pojašnjavaju arhitekti.

Je li sve bilo riješeno prije natječaja

Nadalje, arhitekti postavljaju pitanje gradskoj upravi Dubrovnika jesu li primjetili da je prvonagrađeni rad identičan idejnom rješenju Kamgrada i Bouyguesa, te jesu li predstavnici Gradske uprave i stručnih službi sudjelovali u pripremi Natječaja za idejno rješenje novog brodskog i autobusnog terminala u Gružu.

Zanima ih i kako članovi Ocjenjivačkog suda i komisije nisu primjetili sličnost projekata. Apeliraju i na građane Dubrovnika, gospodarstvenike, političare i javnost pitajući se: “Je li bolje zaustaviti izgradnju Gruškog terminala ili prihvatiti da je sve bilo riješeno prije natječaja koji je proveden kao neizbježna i skupa neophodnost?”

prva nagrađena
Prvonagrađeni rad na Natječaju, austrijskog arhitekta Alfreda Michaela Schludera iz Beča screenshot
mzois
Rad Konzorcija tvrtki Kamgrad i Bouygues Batiment International iz rujna 2015. godine screenshot