Sutra se na Reviji europskog filma prikazuje fantastični Mali princ, ali je priča oko filma dosta bizarna

Film je genijalan, a nije čak dospio ni do američkih kina

Najnoviji Mali princ genijalno je napravljen nezavisno producirani europski film koji će se sutra prikazati na Reviji europskog filma na Tuškancu. No, prati ga dosta bizarna priča. Paramount, studio koji ga je formalno radio, odlučio je, naime, da film neće ići u američka kina, već ga je prepustio (američkom) Netflixu na kojem će osvanuti 5. kolovoza.

Inače, radi se o adaptaciji istoimenog kultnog francuskog klasika jednog od najboljih američkih animatora Marka Osbornea čija je premijera bila na prošlogodišnjem Cannesu. Film je otad prikazan u 12 zemalja i zaradio je 100 milijuna dolara. Njegovo je snimanje koštalo 80 milijuna, a zarada je, s obzirom da se radi o nezavisnom filmu, iznenađujuće dobra.

Film nije bio rađen za američko tžište

Zanimljivo je da je film od samog početka zamišljen kao projekt za neamerička tržišta iako je govoreni jezik engleski. Najbolje je prošao u Kini, Italiji i Francuskoj, a onda je na red došlo sjevernoameričko tržište. Kanadska premijera filma bila je tako 11. ožujka, a tjedan dana nakon nje trebala je uslijediti američka. No, Paramount je samo šest dana prije te premijere nenadano odlučio film povući iz redovite distribucije i nikome nije bilo jasno zašto.

rachel-mcadams-jeff-bridges-the-little-prince

No, stvari su otada sjele na svoje mjesto. Paramount je u to vrijeme, naime, vodio borbu za svoj film Anomalisa, s kojim su se natjecali za Oscar i izgubili o crtića Inside Out. Film je neslavno propao, a spomenuti studio odustao je u međuvremenu od Malog princa koji je, realno, bio napravljen za mnogo širu publiku. I to iz jednog razloga – Paramountu do Saint-Exupéryjevog klasika jednostavno nije stalo zbog toga što ga nisu ni radili.

Film je, naime, produciran nezavisno u Francuskoj. “Producenti su shvatili da ne žele napraviti samo još jedan francuski film, nego film koji će dotaknuti publiku diljem svijeta baš kao što je to bio slučaj s knjigom”, tvrdi Osborne, piše indiewire. Skupili su, za animirane filmove, skromnih 80 milijuna dolara i krenuli s radom.

Film su radile velike holivudske zvijezde

Redatelj je na projekt pozvao scenariste Irene Brignull i Boba Persichettija koji su raspisali klasičnu priču u suvremenom kontekstu. Originalne dijelove Malog princa snimili su tako u staromodnoj i danas gotovo izumrloj tehnici stop-motion animacije dok su suvremeni dijelovi priče animirani kompjuterski. Nadali su se da će na taj način uhvatiti spiritualnu dušu originalne priče u filmu koji će osvojiti sve generacije i kulture.

Holivudski studiji inače imaju iskušani recept za ovakve projekte, a na jednom od njih je radio i sam Osborne koji je režirao Kung Fu Pandu (film je zadio 632 milijuna dolara). No, pokazalo se da taj uhodani obrazac ne funkcionira kad je u pitanju nezavisni film, što, jasno, ima smisla. Stoga je Osborne okupio međunarodnu ekipu renomiranih animatora koji su filmu trebali dati europski pečat.

A da bi dodatno napumpao film, Osborne je angažirao i cijeli niz zvučnih holivudskih imena. Tako su svoje glasove likovima u Malom princu posudili Jeff Bridges, Rachel McAdams, James Franco, Paul Rudd kao i oskarovci Marion Cotillard te Hans Zimmer.

Izvedba filma bila je sjajna u teoriji

Zasebni elemeti filma bili su sjajni – dobro je napisan, glazba i vizuali su prekrasno napravljeni, a čak su se i američki glumci snašli u europskoj priči. No, mnogima se učinilo da je svijet koji je Osborne kreirao prilično nekoherentan.

Tako su stranice knjige koju simpatični stari pilot dijeli sa svojom znatiželjnom malom susjedom napisane na francuskom što je prilično zbunjujuće jer su mnogi kasnije mislili da je film sinkroniziran s francuskog. Zbog takvih i drugih sličnih stvari kritičari su filmu predbacili da je previše zastranio u kulturološki miš-maš. Nedostaje mu identiteta, govorilo se.

Osim toga, kad je već trebalo snimati na engleskom, mogao je i pristup priči biti mnogo britanskiji. Ali da tome nije bilo tako može se okriviti redatelja koji je smatra da u Velikoj Britaniji ne postoji dovoljno velik interes za knjigu.

Netflix s Malim princom planira osvojiti Oscara

No, Paramount je, unatoč međunarodnom uspjehu filma, Malog princa odlučio ne distibuirati po SAD-u. Problem je bio u marketingu. Studio je, naime, odlučio da ne želi potrošiti 20 milijuna dolara na PR kampanju zbog čega je slučaj završio čak i na sudu. Kasnije su s Netflixom postigli dogovor da će distribuciju preuzi spomenuti američki streaming servis.

210b0b20-a7ab-11e5-88e2-828a3e695a05_1280x720

“Radilo se o kopleksnoj i neortodoksnoj agoniji”, otkrio je razočarani Osborne. No, u Netflixu su oduševljeni ovakvim razvojem situacije. “Čast nam je što Malog princa možemo ponuditi američkoj publici”, rekao je Netflixov šef sadržaja Ted Sarandos.

“Animacija je božanstvena i planiramo veliku kampanju za nadolazeću sezonu nagrada”, otkrio je vrlo otvoreno govoreći da Netflix ovim projektom planira ući u bitku za Oscare na području animacije što je prilično senzacionalna stvar.