Svi se slažu da su talijanski filmovi opet fenomenalni. Potpuno su pokorili festival u Cannesu

Nakon niza loših godina, Talijani su doveli četiri sjajna filma na festival

Talijani slave najveću zastupljenost talijanskih filmova na festivalu u Cannesu u zadnjih 20 godina, čak četiri talijanska filma nalaze se u konkurenciji ovog najuglednijeg svjetskog filmskog festivala. Naši susjedi se nadaju da je to pokazatelj oporavka talijanske filmske industrije koja je izgubila svoj sjaj iz vremena kad su Rim zvali “Hollywoodom na Tiberu”. Akcijska fantazija “Priča svih priča” Mattea Garronea, “Mladost” Paola Sorrentina i poluautobiografski film Nannija Morettija “Moja majka” u glavnoj su konkurenciji, a “Druga strana” Roberta Minervinija prikazuje se u programu Un Certain Regard.

Priželjkuju dane slave iz doba Fellinija i Sergia Leonea

Ministar kulture Dario Franceschini tvrdi da je tolika zastupljenost pokazatelj da talijanska kinematografija vraća moć koju je imala zahvaljujući gospodarskoj ekspanziji poslije Drugoga svjetskog rata kada je naraštaj redatelja poput Federica Fellinija dobivao svjetska priznanja, a studiji Cinecitta privlačili zvijezde u Rim. “Italija sada ima dovoljno talentiranih filmaša i treba pronaći način da se njihovi filmovi izvoze” kaže Andrea Leone, koji vodi filmsku kompaniju što ju je osnovao njegov otac, pionir špageti vesterna Sergio Leone. “Posljednjih nekoliko godina kao da smo se ponovno rodili”, tvrdi Leone, referirajući se na Oscara za najbolji strani film koji je 2013. dodijeljen Sorrentinovoj “Velikoj ljepoti”.

Leone kaže da će ljudi pogledati dobar film na bilo kojem jeziku, ali snimanje na engleskom čini ga privlačnijim široj publici i olakšava distribuciju u inozemstvu, osobito na velikim tržištima poput američkog i britanskog.

Snimaju filmove na engleskom i glume im strane zvijezde

“Garrone i Sorrentino ispravno su postupili što su svoje nove filmove snimili na engleskom i u njima angažirali međunarodne zvijezde poput Salme Hayek i Michaela Cainea. Moramo snimati međunarodne filmove. Moramo ih početi izvoziti kao u zlatno doba naše kinematografije” smatra Leone.

Redatelj Nanni Moretti, međutim, smatra da ovogodišnji uspjeh u Cannesu nije plod napretka talijanske kinematografije nego zasluga pojedinih redatelja i producenata. Ministar Franceschini misli da je redatelj u pravu i da je talijanska kinematografija godinama bila zanemarivana, kao i da je pao interes za talijanski film, no naglašava da je aktualna vlada preokrenula trend državnim financiranjem umjetnosti i poreznim olakšicama.