Talijanska policija pronašla davno nestalu Tizianovu sliku. Ali stručnjaci sad kažu da uopće nije njegova

Slika je pronađena u radionici u gradu Asti, u regiji Piemont

Forbes piše da su talijanski karabinjeri, odnosno njihova specijalizirana jedinica za umjetničke zločine koja štiti talijansku kulturnu baštinu, u Italiju vratili jednu Tizianovu sliku. Isprva je talijanska policija mislila da je slika, iz 1512. godine, naslova Portret čovjeka s crnom beretkom, nestala 2004. godine, procijenjena na sedam milijuna dolara, ilegalno prokrijumčarena u Švicarsku.

Ipak, dojava ih je dovela u radionicu u Asti, u regiji Piemont. Sliku su zaplijenili i vratili je državi na ceremoniji prošloga tjedna. U međuvremenu, piše Forbes, dvojica švicarskih državljana su pod istragom.

Renesansni majstor Tiziano Vecellio, bio je jedan od najistaknutijih talijanskih umjetnika 16. stoljeća. Rođen je blizu Venecije, u gradiću Pieve di Cadore, oko 1488. godine. Slavu je stekao živopisnim i realističnim stilom. Slikao je sve od portreta, krajolika do mitoloških priča. Njegovo najpoznatije djelo je Venera iz Urbina, nastalo 1538. godine, koje prikazuje golu ženu kako zuri u gledatelja. Može se vidjeti u galeriji Uffizi u Firenci. Slikar je umro od kuge, 1576. godine.

Nije prvi puta da se pojavilo Tizianovo djelo

Nije prvi puta da se neko izgubljeno ili ukradeno Tizianovo djelo pojavilo. Prošle godine, pisao je Smithsonian, stručnjaci su shvatili da je slika koja je cijelo stoljeće visjela u britanskoj crkvi, zapravo Tizian. Početkom ovog mjeseca, davno zgubljena slika pokajničke Marije Magdalene otkrivena je u umjetničkoj zbirci švedske kraljice Christine i na aukciji je donijela 5,1 milijun dolara.

Očuvanje umjetnina u Italiji je ozbiljan posao. Torinska jedinica za zaštitu kulturne baštine broji 280 istražitelja, piše ArtNews. Specijalizirani odjel za umjetnine, osnovan 1969. godine, štiti umjetnička djela od prirodnih nepogoda, neovlaštene trgovine i krađe. NPR je pisao da su talijanski karabinjeri prva nacionalna jedinica te vrste.

Međutim, talijanski likovni kritičar i političar Vittorio Sgarbi, rekao je da je atribucija slike pogrešna. Andrea Donati koji se smatra jednim od najautoritativnijih proučavatelja Tiziana i renesansne umjetnosti slaže se s time, navodeći da stil nije Tizianov. Donati kaže da prepoznati Tiziana mogu samo oni koji su ga godinama proučavali. Sgarbi je dodao “ako je ovo Tizian, ja sam Napoleon”.