U Muzeju za umjetnost i obrt uskoro se održava važna konferencija o suvremenoj fotografiji

Zagrebačka publika imat će prilike čuti izlaganja mnogih znanstvenika i umjetnika

Mohačko polje
FOTO: Thierry Girard/www.ipu.hr

Istraživači Instituta za povijest umjetnosti u zagrebačkom Muzeju za umjetnost i obrt od 30. lipnja do 1. srpnja organiziraju međunarodnu konferenciju o suvremenoj fotografiji ‘Metafora prtljage’, koja će po svemu sudeći okupiti važne teoretičare i praktičare u ovom području, podjednako znanstvenike i fotografe. Konferencija se održava u okviru Rendez-vousa, Festivala Francuske u Hrvatskoj. Sudionici konferencije su Marija Borovičkić, Chien-Chi Chang, Barbara Čeferin, Jacques Defert, Christine Frisinghelli, Thierry Girard, Anthony Haughey, Sandra Križić Roban, Dubravka Osrečki-Jakelić, Jean-Marc Tingaud, Lea Vene i Sandra Vitaljić, sve sama renomirana imena s dugogodišnjim iskustvom proučavanja i stvaranja fotografije.

U objavi za medije organizatori ističu svoje preokupacije i teme kojima će se baviti konferencija: “Postoji li stvarna i metaforička prtljaga u fotografiji, gdje mnogo toga ostaje izvan domašaja naših pogleda? Zajedničku povijest umrežuju mjesta čiji je identitet određen (i) sukobima i stradanjima. Mnogi fotografi snimaju fragmente koje ne prepoznajemo, zamračena mjesta ispunjena slutnjom ili obilježena određenim vremenskim odsječkom; mjesta koja izgledaju poput filma i za koja se pitamo postoje li uopće; predjele koji na snimkama djeluju dokumentarno, no ne uspijevaju odgovoriti na pitanje – čega su dokumenti.”

Francuski fotograf Thierry Girard publici će prezentirati svoje ‘Fotografsko putovanje od izvora rijeke Dunav do njezina ušća, sredinom devedesetih’.

“Fotografija ostaje jedini vidljiv dokaz procesa istraživanja, traganja, pokušaja razgovora. Tijekom 20. stoljeća brojni su strani pa i francuski fotografi dokumentirali paralelne stvarnosti na području Hrvatske i bivše Jugoslavije, uspostavljajući kontakte i ostvarujući utjecaje na lokalnu scenu u koju su do neke mjere inkorporirali svoj senzibilitet i razumijevanje sredine. Spoj lokalnih i dislociranih ‘gledanja’ rezultirao je novim načinom tumačenja fotografske građe, koja je predmet istraživanja i interpretacija o kojima će se raspravljati za vrijeme konferencije.”

Bogati dvodnevni program sastoji se od intenzivnog niza izlaganja u trajanju od 45 minuta do sat vremena, pa je uistinu teško izdvojiti najzanimljivije točke, no možemo istaknuti izlaganje fotografkinje Sandre Vitaljić ‘Fotograf kao društveni čimbenik’, koje će se održati u srijedu, 1. srpnja u 14 h, kao i izlaganje Lee Vene, intrigantno naslovljeno ‘Istina, cijela istina i ništa osim istine: vizualno-antropološka propitivanja etike slike’, na rasporedu istog dana u jutarnjem terminu u 10 h.

U utorak 30. lipnja u 16 h francuski fotograf Thierry Girard publici će prezentirati svoje ‘Fotografsko putovanje od izvora rijeke Dunav do njezina ušća, sredinom devedesetih’, što svakako zvuči kao nešto što ne bi trebalo propustiti. Nakon završetka izlaganja svakog dana slijede rasprave nedefiniranog trajanja u koje se slobodno može uključiti i sama publika. Vidimo se u MUO!

Izvor: www.ipu.hr