Nekad je nužno odabrati stranu

Američki hotelski lanac koristi VR kako bi kandidatima pokazao što ih čeka na novom poslu

MGM Resorts se time nada smanjiti broj otkaza koje ljudi daju jer im novi posao nije ispunio očekivanja

Iako VR u hardverskom pogledu nije u fokusu ove godine, na sajmu se nalazi 100 uređaja za virtualnu stvarnost
FOTO: Borko Vukosav/Telegram

Kako bi kandidatima za posao bolje pokazali što ih očekuje na potencijalnom radnom mjestu, hotelski lanac MGM Resorts omogućuje im da isprobaju svoj budući posao u virtualnoj stvarnosti. MGM Resorts, koji u svojem portfoliju ima svjetski poznate hotele poput Bellagija i MGM Granda u Las Vegasu, nada se kako će time potencijalni kandidati za posao odmah znati, čak ponekad i prije nego što se prijave za posao, je li ta pozicija dobra za njih.

“Teško je kandidatima riječima ili videom demonstrirati što se od njih očekuje na radnom mjestu. S virtualnom stvarnošću, kandidati će moći staviti naočale na glavu i zaista iskusiti posao”, rekla je Laura Lee, direktorica odjela ljudskih resursa MGM-a za Business Insider.

Postavit će VR sustave u centre za zapošljavanje

Diljem Amerike vlada nestašica radnika, stoga poslodavci moraju ulagati više truda kako bi privukli kandidate. Istovremeno, mnogim kompanijama su zaposlenici počeli davati otkaze nakon samo par dana ili tjedana na poslu, nakon što im posao nije ispunio njihova očekivanja. Taj problem se najčešće javlja u ugostiteljskoj industriji, u kojoj se nalazi i MGM Resorts, pokazuju podaci američkog zavoda za statistiku.

Lee je tumači kako korištenje virtualne stvarnosti može doskočiti tom problemu. Računala i VR naočale će postaviti u niz centara za zapošljavanje, a razmatraju širenje i na sajmove za zapošljavanje. Lee je također otkrila kako će se VR koristiti i za obuku novih zaposlenika MGM Resortsa. Kompanija je do sada koristila niz edukativnih videa i razgovora sa zaposlenicima, no Lee kaže da taj pristup i nije davao niti približno detaljan uvid u radno mjesto.

Postoji i mod s neugodnim gostima

Neki od radnika u ugostiteljskom sektoru požalili su se kako su gosti tijekom pandemije postali neugodniji i bezobrazniji. Kako bi zaposlenike educirali kako se odnositi prema takvim gostima, MGM Resorts je u svoj VR sustav ubacio i mod “neugodnih interakcija s gostima”, premda nisu precizirali kako taj mod točno izgleda.

Lee priznaje kako očekuje da će i određeni broj potencijalnih kandidata odustati od posla u MGM Resortsima nakon što isprobaju raditi u VR-u. No, to je upravo i cilj – pokazati ljudima što ih očekuje i pokazati im jesu li spremni za taj posao ili ne. Dodala je također kako ljudi ponekad prihvate posao bez shvaćanja koliko neki posao može biti težak, što je jedan od problema koji žele riješiti.

VR je već dokazao svoju korisnost

MGM Resorts je već isprobao VR tehnologiju prilikom otvaranja jednog novog kasina, pa su ustanovili kako je broj ljudi koji nakon par dana daju otkaz znatno manji u usporedbi s otvaranjima lokacija gdje nisu koristili VR. Lee je dodala kako bi tehnologija mogla biti iznimno praktična prilikom otvaranja njihove nove lokacije u Japanu. MGM-ov kasino u Osaki vrijedan devet milijardi dolara bit će prvi kasino ikada otvoren u Japanu, stoga potencijalni radnici u Japanu vrlo vjerojatno ne znaju što očekivati od rada u kasinu.

VR će za sada biti opcionalan, te se neće koristiti za uredske poslove u MGM Resortsima, već češće za pozicije poput recepcije hotela ili raznih pozicija unutar samog kasina. MGM Resortsov VR sustav razvijen je u suradnji s kompanijom Strivr, koja slične suradnje ima s Walmartom, Bank of America, Verizonom i FedExom. U slučaju Walmarta, ovakav sličan VR sustav koristi se za procjenjivanje sposobnosti zaposlenika, kako bi se prepoznalo kojim radnicima treba potencijalno dati promaknuće na bolju i odgovorniju poziciju.